Asociace leteckých provozovatelů žádá prověřit letovou způsobilost SuperJetu

  • 31.05.2019 13:00

Ruská Asociace leteckých provozovatelů (AEVT) požádala Ministerstvo dopravy, aby v souvislosti s katastrofou SuperJetu dne 5. května zajistilo mimořádnou prověrku letové způsobilosti SuperJetu 100 a ověřilo, nakolik letadla splňují potřeby certifikace.

Dopis Asociace jmenovitě žádá, aby byla prověřena odolnost letadla pro případ úderu blesku. Argumentuje, že následky úderu blesku nemohou být tak vážné, jak ukázal případ letu SU-1492. Dalším požadavkem je prověrka interiéru letadla pro případ požáru a posouzení požadavků na výcvik posádek.  Aeroflot členem asociace není.

Dobře informované zdroje poskytly informaci, že letadla Aeroflotu (po katastrofě provozuje 49 letadel SuperJet) zaznamenala během provozu SuperJetů celkem 8 výpadků systémů letadla během letu. Jiný zdroj uvádí, že během posledních pěti let byla letadla Aeroflotu 184krát zasažena bleskem, ale ani v jednom případě to nevedlo k výpadku systémů. Situace okolo letu SU-1492 je proto velmi neobvyklá. Certifikačním orgánem pro certifikaci SuperJetu je Rossavijacija.

Výrobce letadla požadavek Asociace kategoricky odmítl jako nesprávný, neprofesionální a vytvářející nepřípustný tlak na probíhající vyšetřování. Výrobce uvádí, že stanovit co je případně potřeba prověřovat je výhradní pravomocí komise. Podle něj letadlo prošlo úspěšně celou certifikaci v Rusku i v Evropě a během certifikace absolvovalo přes 1000 certifikačních letů. (Foto: Avia.ru, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



Glagól - nepřihlášený host (...45.55...)
01.06.2019 15:09
Co je to výpadek systémů?

černé obrazovky, náhradní řízení nebo běžná porucha ?
Myslím, že v druhém případě by těch 8 incidentů nebylo tak špatných (49ks x let).
Jinými slovy - zpráva naprosto o ničem, kterou si kdokoliv může vyložit jakkoliv.

karel3 - nepřihlášený host (...221.170...)
01.06.2019 04:10
Uzemneni.

Kde to vyjde lacineji auta maji uzemneni ruznych elektrickych spotrebicu pres vnejsi plechy (usetri se na medenych dratech). Na letadlech a raketach takova praxe umozni blesku najit cestu do vnitrnich elektrickych okruhu. Muze se k tomu vyjadrit nejaky letecky elektrikar?

Gertrudo - nepřihlášený host (...237.234...)
31.05.2019 19:11

Mna by zaujimalo ak ma lietadlo problemy ako to ze preslo certifikaciou easa? A asi aj faa.
A druha vec, predbezna sprava ktoru uz vydali hadze cinu na pilotov, ze nikdy manualne nepristavali s tymto lietadlom.
Co teda podla mna nie je vina pilotov ale certifikacneho procesu, vsak to musi byt zaklad aby pilot vedel pristat aj manualne, bez toho by nemal dostat povolenie na lietanie na takom stroji.

Celkem 3 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace