Zisk Southwest Airlines klesl o 16 %. Společnost pokukuje po Airbusech A220.

  • 29.04.2019 13:00

Southwest Airlines musely v důsledku uzemnění Boeingů 737 MAX zrušit na 10 000 letů. Další problémy byly spojeny s údržbou letadel. Firma uvedla, že poptávka po letenkách byla během 1. kvartálu nižší než očekávaná.

Southwest skončily první kvartál se ziskem 387 mil. USD, což představuje pokles o 16 %. Výnosy přitom stouply o 4,1 % a dosáhly 5,1 mld. USD.

Společnost prozatím vyřadila Boeingy 737 MAX z plánovaných letů do 5. srpna.

Podle informace serveru Air Current navštívil tým manažerů společnosti Southwest Airlines firmu Airbus a projevil zájem o A220. Jedná se o velmi překvapivý tah, neboť Southwest je tradičním a velmi loajálním zákazníkem Boeingu a flotilu společnosti tvoří výhradně letadla 737 modelů -700, -800 a MAX. Southwest se také chlubí tím, že neexistuje na světě společnost, která by dostávala letadla 737 za výhodnější cenu než právě Southwest Airlines. A tato situace již trvá desetiletí.

Právě vzhledem k vysoké slevě při nákupu letadel 737 by musel Airbus nabídnout Southwest za A220 zcela mimořádnou cenu. A Southwest Airlines by se musely připravit na provoz zcela nového letadla. Nový generální ředitel Guillaume Faury je přitom známý tím, že neprodává se ztrátou. Tím spíše v případě typu, které se těší mimořádné poptávce trhu. (Foto: Southwest Airlines, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



atlas - nepřihlášený host (...143.217...)
29.04.2019 23:15

Ivan dik, uz som si to pozrel, a nevedel som ze southwest ma tolko 737-700.
Tak potom ok. a220 ma logiku.
Akurat potom stratia obrovsku vyhodu mat jeden druh stroja vo flotile.
Samozrejme to uz si musia spocitat oni ci sa oplati mixovat, a musiet mat zvlast pilotov pre a220 a b737, tiez aj posadky a servis. Tipujem ze na prevadzke flotily jedneho druhu lietadla sa da vela usetrtit na prevadzkovych nakladoch.
Samozrejme ale tera Maxko ukazalo aj nevyhodu tohoto biznis modelu.

Ivan - nepřihlášený host (...145.223...)
29.04.2019 18:07

Atlas :

Není ? A220-300 je srovnatelné s 737-700 a předpokládám že bude hospodarnejsi .

atlas - nepřihlášený host (...168.37...)
29.04.2019 17:18

Nechapem, preco A220, ked A220 nie je konkurentom pre 737(minimalne co sa poctu cestujucich tyka).
Nemohli skor riesit nakup A320?

Celkem 3 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace