Jak to bude s Airbusem A380? Více budeme vědět 14. února.

  • 13.02.2019 08:00

Poté, co Airbus v lednu suše oznámil, že jedná s Emirates o objednávkách A380, poté, co Qantas definitivně zrušil své objednávky z roku 2006 a Air France rozhodla redukovat flotilu A380 na polovinu, se znovu a velmi naléhavě otevřela otázka budoucnosti programu A380.

V loňském roce získal Airbus pouze 4 nové (čisté) objednávky na A380, přičemž celkový počet nevyřízených objednávek činí 79 letadel (53 Emirates, 20 Amadeo, 3 ANA a 3 Air Accord). Nicméně nikdo neví, které z těchto objednávek jsou skutečné a u kolika se očekává, že mohou být zrušeny nebo odsunuty na neurčito. To hrozí např. objednávkám společností, jako je Air Accord, která původně měla předat tato letadla dnes již neexistující společnosti Transaero.

Pokud by se tedy Emirates rozhodly pro A350 místo A380, 79 objednávek by se rychle rozplynulo. Airbus na výrobě A380 přitom nijak nevisí, protože prodej těchto letadel je jen zanedbatelnou částí výnosů. Naopak, prosadit k Emirates A350 je jednoznačně bingo. A uvolnit výrobní kapacity A380 pro akceleraci výroby A320neo by přineslo okamžité zvýšení zisku i další posílení růstu tržního podílu na trhu jednouličkových letadel, kde Airbus válcuje svého rivala. Střídání na postu CEO společnosti Airbus tomuto kroku jednoznačně přeje, neboť nový CEO Guillaume Faury k A380 žádnou pupeční šňůrou či emocemi připoután není. Je znám jako manager, který chce maximalizovat výrobu a zisk společnosti a natlačit do trhu co nejvíce populárních A320neo. Produkce A380 se přitom snižuje na pouhých šest strojů ročně.

Na obranu A380 vystoupily nečekaně British Airways, ale ty nebudou nikdy kupovat tolik strojů, aby jen jejich zájem odůvodnil pokračující výrobu.

Jak to dopadne s A380 se nejspíš aviatická veřejnost i finanční komunita dozví 14. února, kdy Airbus seznámí veřejnost s hospodářskými výsledky uplynulého roku. Ty jsou mimochodem vynikající. A na pozadí vynikajících výsledků může management snáze učinit zásadní a sebevědomá rozhodnutí. (foto Airbus, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



borovej (...17.10...)
13.02.2019 08:11
tipuji konecnou

To letalo je fantasticke, ale proc by mel Airbus horko tezko prodavat letadlo, kdyz o ty ostatni se trh pere.
Vyrabet 6 letadel rocne nema smysl.
Je to skoda, ale tipoval bych konec!

Celkem 1 záznam

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace