Osud 737 MAX 8 společnosti Norwegian v iránském Shirazu stále neznámý

  • 06.02.2019 17:00

Již 52 dní čeká na opravu Boeing 737 MAX 8 společnosti Norwegian Air na letišti v íránském Shirazu. Letoun dne 14. prosince odstartoval k letu z Dubaje do Osla. Přestože letoun je certifikován dle normy ETOPS a situace nepředstavovala bezprostřední ohrožení bezpečnosti, piloti po indikaci nízké hladiny oleje v motoru č. 1 motor vypnuli a divertovali do Shirazu. A tím odstartovali celý řetěz událostí a zároveň astronomický účet za opravu (a prostoj letadla).

Protiíránské sankce nedovolují vývoz náhradních dílů k letecké technice do Íránu a jakákoliv výjimka podléhá zvláštnímu schválení amerických úřadů. Zatím není jasné, jak se úřady k žádosti Norwegian Air postaví a celý proces navíc zdržel „shutdown“ amerických úřadů. Mezitím se objevily obavy, že může být potřeba celý motor vyměnit, což by byl daleko závažnější problém než relativně prostá oprava.

Dne 5. února se na Twitteru objevila fotografie, která ukazuje, že okolo odkrytovaného motoru č. 1 se pohybují technici. Zdálo by se tedy, že byla zahájena oprava motoru. Zástupce firmy Norwegian však sdělil, že otevření motoru neznamená zahájení opravy, a že společnost stále čeká na potřebná povolení. Na druhou stranu neřekl, že se jedná o neautorizovaný přístup k letadlu.  (Foto: Twitter, planes.cz)


Související fotky


Související články

Komentáře



Pavel - nepřihlášený host (...241.27...)
07.02.2019 18:04
Good decision

To vse jsou jen zvasty. Letoun ma sice ETOPS. ale nad Iranem se uplatnuje DriftDown a B737 neni schopno s jednim motorem preletet hory. Na kazdy kus trati je specialni postup.
Kapitan tam jiste pracuje a udelal velmi dobre rozhodnuti.

Bart Simpson - nepřihlášený host (...106.186...)
06.02.2019 22:33

je zrejme ze kapitan, ktery se rozhodl pro divert asi uz pracuje pro jinou aerolinku : )))

Celkem 2 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace