Ryanair couvá z retroaktivní změny pravidel pro zavazadla

  • 07.09.2018 06:00

Ryanair, který jen před několika dny změnil pravidla pro přepravu zavazadel (server planes.cz o nich psal zde), přiznal, že přestřelil, když podle nových pravidel požadoval zaplatit za 10kg zavazadlo, a to i od cestujících, kteří již měli zakoupenou letenku a transakce byla provedena před zavedením nových pravidel. Nyní tedy platí pro cestující podmínky přepravy zavazadel, které byly platné v době, kdy letenky kupovali. Ryanair přitom stále chabě a nelogicky namítá, že cestující vlastně s novým režimem dodatečně souhlasili, když nepožádali společnost o vrácení peněz za letenku. Těmto cestujícím však ve skutečnosti nebylo nabídnuto uskutečnit let za původně dohodnutých smluvních podmínek, ale mohli si pouze vybrat, zda si dodatečně připlatí za zavazadlo nebo nepoletí. Retroaktivní změna pravidel je navíc v civilizované společnosti přinejmenším neetická. Podle vyjádření Ryanairu se retroaktivní změna pravidel dotkla asi 2 mil cestujících, kteří nyní mohou cestovat podle původně platného pravidla. Dalších 50 tis. zákazníků, kteří si před 31.8., ale již po vyhlášení nových pravidel, koupili priority boarding, dostanou refundováno 8 EUR a právo cestovat se zavazadlem do 10 kg zdarma jim zůstává. Celkově se tedy letos jedná již o třetí změnu pravidel pro přepravu zavazadel, což ukazuje, že opatření nejsou příliš promyšlená.


Fotografie k článku



Komentáře



Petr - nepřihlášený host (...188.89...)
08.09.2018 12:18
zisk

Ryanair se nechá tlačit odbory a pak se nakonec firma musí zahojit na zákazníkovi. Je přeci jasné, že tu vůbec nejde o pohodlí nebo rychlost odbavení, ale jen o další výnosy. Retroaktivita? To je jako by odbory teď chtěly prosadit zvýšení mezd zpětně od loňského roku.

Peter Pšenica (...168.131...)
07.09.2018 10:26
Hmmm... "Always getting better"

Tak chvíľku sa zdalo, že Ryanair dostal rozum a začal sa k cestujúcim správať trochu lepšie ako k dobytku, ale pravá tvár sa veľmi rýchlo odhalila... Ako som už písal v minulosti, z vlastnej praxe v letectve (22 rokov) viem, že cena, ktorú platí Ryanair za obslúženie lietadla na letisku handlingovej spoločnosti v 99% prípadov nezávisí od toho, či sa naloží/vyloží 20 alebo 120 kusov podanej batožiny (checked baggage), pretože je pevná na jedno pristátie lietadla, takže ich výhovorky, že spoplatnením zapísanej batožiny znižuje svoje náklady a následne aj ceny pre cestujúceho, je obyčajná lož. Ryanairu ide len a len o dodatočný príjem, o vyžmýkanie ďalších peňazí z cestujúceho, a takto by to mal aj prezentovať. Je pravda, že zavedenie dvoch kabínových batožín sa stretlo s obrovskými problémami umiestniť ich v kabíne lietadla, ale nič nebráni Ryanairu v tom, aby väčšiu kabínovú batožinu prepravil v batožinovom priestore zadarmo, či už by ju odoberali v gate, alebo by požiadali cestujúcich, aby ju (bezplatne) odovzdali na check-ine. To by bolo férové, akurát by z toho nemali dodatočné príjmy, a o to im predsa ide, všetko ostatné sú len lži.

Celkem 2 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace