Dilema náhrady Boeingů 757 a 767

  • 15.06.2018 12:00

United Airlines, Delta a American řeší dilema čím, jak a kdy nahradit své dosluhující Boeingy 757 a 767. Airbus nabízí kombinaci A321neo a A330neo, Boeing by nejraději uplatnil perspektivní Boeing NMA (New Mid-market Aircraft), ale ten se na trhu neobjeví dříve než v roce 2025. Žádná z dnes dostupných variant však není ideální. United proto přistoupil k nákladné modernizaci interiéru některých 767-300ER a dokoupil další 3 letadla tohoto typu od Hawaiian Airlines. Společnost provozuje 77 Boeingů 757 a 50 Boeingů 767, z nichž 16 je ve verzi 767-400ER. Delta má 126 Boeingů 757 a 79 767, z nichž 21 je 767-400ER. Delta může jednoduše nahradit Boeingy 757-200 s motory Pratt & Whitney (průměrné stáří 24,2 roku), a to Boeingy 737 Max 10. Otevřená však zůstává otázka nástupce dálkových 757 s motory RR. Pokud jde o Boeing 767, některé ze svých 96 letadel nahradí Delta z objednávky 25 A330-900neo, čímž získá čas na další rozhodnutí. Naopak American objednal 22 Boeingů 787-8 jako náhradu stejného počtu 767-300ER. Z přístupu jednotlivých společností lze soudit, že United spíše sází na Boeing NMA, zatímco Delta a American si kupují čas částečnou a selektivní náhradou některých letadel. Airbus se snaží maximálně využít nejistoty okolo NMA a prodat tomuto trhu A321LR a zejména A330neo, a to jako okamžité a dostupné řešení. Tím chce také ztížit nebo uzavřít NMA cestu na trh. Boeing se svým rozhodnutím o NMA otálí a zjevně se chce vyvarovat chyb z 787.


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace