Reakce EASA a FAA na problémy motorů Trent

  • 17.04.2018 00:00

Jak postupně vychází najevo, situace s motory Rolls-Royce Trent 1000 Package C je komplikovanější než se zdálo. A to i přes tvrzení výrobce z minulého měsíce, že problémy jsou z velké části vyřešeny. Na základě neuspokojivých výsledků inspekcí motorů se v tomto týdnu očekává rozhodnutí FAA omezit lety ETOPS ze stávajících 330 min. na 140 min. pro dosažení nejbližšího letiště při letu na jeden motor. To by v řadě případů negativně ovlivnilo ekonomiku dálkových letů  Boeingů 787-9 přes oceán a způsobilo zpoždění. EASA již nařídila dramatické zkrácení servisního intervalu, a to včetně boroskopické inspekce kompresorů dotčených motorů z 200 letů na 80 letů. V reakci na tyto nové skutečnosti ztratily akcie Rolls-Royce 1,6 % a Boeing Co. 2,4 %. Rolls-Royce zatím dodal přibližně 380 motorů Trent 1000 Package C, které slouží na letadlech Boeing například u Air New Zealand, All Nippon Airways či British Airways.

autor: Michalc


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace