Obrat v poptávce po Boeingu 747-8F. A dost možná i osudu 747.

  • 09.03.2018 08:00

Po nejnovější objednávce nákladních letounů společností UPS, o které server planes.cz již informoval, přichází nyní další dobrá zpráva pro budoucnost Boeingu 747. Holding Azerbaijan Airlines (AZAL) se obrátil na Boeing Co. s formální výzvou neukončit výrobu nákladních 747-8. AZAL potvrdil, že u své společnost Silk Way West Airlines (dceřiná společnost Silk Way Airlines) vidí potřebu pro přinejmenším 20 dalších Boeingů 747F během následujících deseti let. Další nákladní kapacity vyžaduje oficiální zapojení dopravce do projektu Velká hedvábná stezka, jehož ambicí je vytvořit páteřní spojení mezi Čínou a Evropou. Prezident AZAL pozval prezidenta Boeing Commercial Airplanes na oficiální návštěvu s cílem získat garanci dlouhodobé dodávky. Fakt, že pozvání bylo přijato, naznačuje ochotu Boeing Co. své původní rozhodnutí o možném ukončení výroby Boeingu 747 přehodnotit. SIgnál o možné poptávce po Boeingu 747F přichází také od ruské firmy AirBridgeCargo, která je součástí společnosti Volga-Dněpr. Ta může potřebovat nové stroje nejen pro rozšíření existujících nákladních kapacit, ale také pro možnou náhradu An-124, které se vzhledem k situaci mezi Ruskem a Ukrajinou stávají nepotřebnými.

autor: Michalc


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



drunkez (...94.78...)
13.03.2018 10:42
drunkez

OK...tu by som sa fakt zastavil...jak pozeram na fr24 tak ukrajinci prakticky prestali lietat (ADB) resp lietaju podstatne menej ako volga-dnepr (VDA)..... a to teda VDA lieta denne casto krat 2-3 124 su vo vzduchu....ak ukrajinci stratia zakazky (lebo situacia na ukrajine) tak myslim ze VDA bude z toho tazit, a aj tazi (vid ich vytazenie podla fr24)....ako to teda je? dokonca ked sa k tomu prirata to ze v rusku existuje vojenska support baza pre 124 takze udrzba bude na vyssej urovni ako na ukrajine (an na tom nie je co citam moc dobre)

MichalC (...17.10...)
10.03.2018 08:36
Perspektiva An-124

An-124 určitě není neprovozuschopný a nelze ani říci, že by byl nedostupný, protože o dostupnost v tomto případě už nikdo neusiluje. Pravděpodobně by byl přesnější výraz "komerčně nepotřebný". Pro Volga-Dněpr je nabídka kapacit An-124 natolik riziková (vzhledem k nejasnému dalšímu vývoji), že takovou kapacitu nechce nabízet. An-124 se tak stávají fakticky nepotřebnými a zcela určitě neperspektivními. Je nutno vidět, že komerční podmínky kontraktů v nákladní dopravě jsou mimořádně tvrdé a jejich porušení hrozí vysokou penalizací. Sázka AirBridge Cargo na Boeing 747 je sázkaouna jistotu a společnosti Volga-Dněpr zjevně nic nebrání aktivně nabízet kapacity IL-76.

Zlámalík (...82.168...)
09.03.2018 23:38
An-124

An-124 nahradit půjde - otočením B747 "na záda" s pár úpravami kýlovky atd., nebo přesazením křídel "na střechu", aby se trup dostal víc k zemi - prostě nic co by ruský mechanik nezvládl v mrazu a kladivem. :-)
Jinak také prosím o opravu překlepu - jsou stále potřebné, ale spíše se pro ruského zákazníka stanou nedostupné. Nebo neprovozuschopné, jak píše předřečník.

Kuba J. (...71.98...)
09.03.2018 21:12

An-124 bych nenazval "nepotřebnými", vhodnější je spíše neprovozuschopné. Svojí přepravní kapacitou a především schopností přepravovat rozměrné náklady se jim málokterý stroj vyrovná. B747 sice unese hmotnostně srovnatelné množství nákladu, ale furt to bude jen jako paletové či kontejnerové řešení. Bohužel An-124 nemládne a technická podpora je proti Boeingu mnohem omezenější.

Atomic (...70.20...)
09.03.2018 20:10

Paráda! Jen je škoda, že dopravní moc nejdou na odbyt. Snad přijde ta objednávka od turků.

RomanK (...13.162...)
09.03.2018 08:28

Skvělá zpráva!!!

Celkem 6 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace