Soutěž o nejtiššího dopravce v Praze

Správa Letiště Praha ve spolupráci s městskou části Praha 6 vyhlašuje 2. ročník soutěže NEJTIŠŠÍ DOPRAVCE na letišti Praha. Akce se koná od května do října 2008, tedy v období, kdy je letecký provoz na Ruzyni největší. Smyslem soutěže je pozitivní motivace leteckých společností k vstřícnému přístupu k životnímu prostředí s důrazem na otázku hluku.
 

 
Správa Letiště Praha do hodnocení zařadila 15 leteckých společností, které budou v roce 2008 na pražské letiště létat nejčastěji. Soutěží se ve dvou kategoriích – turbovrtulová a proudová letadla. Podrobná pravidla jsou publikována na internetových stránkách letiště www.prg.aero v sekci Životní prostředí. Na této stránce a dále pak na webu Prahy 6 www.praha6.cz a na www.planes.cz budou každý měsíc zveřejňovány průběžné výsledky soutěže a to vždy nejpozději do dvacátého dne následujícího měsíce. Konečné výsledky budou známy do 25. listopadu 2008.
 

Detailní zobrazení v systému ANOMS8

 
K vyhodnocování soutěže Správa Letiště Praha využije nový monitorovací systém, který kontinuálně měří hluk z leteckého provozu a monitoruje letové tratě letadel. Tento sofistikovaný systém monitorování leteckého hluku a letových tratí „ANOMS8“ patří ke světové špičce. Tvoří jej 13 stacionárních měřících stanic včetně 13 meteorologických stanic, 2 mobilní měřící stanice, server pro zpracování naměřených dat a velmi moderní software. Všechny měřící stanice leží ve vybraných lokalitách v okolí Letiště Praha a jejich umístění předcházely podrobné analýzy tak, aby měření mělo dostatečnou vypovídací hodnotu. Stejný systém využívají například letiště Heathrow, Gatwick či Stansted ve Velké Británii.

Mapové zobrazení systému ANOMS8

 
Systém ANOMS8 nepřetržitě monitoruje hluk a zaznamenává průvodní meteorologické podmínky. Naměřené údaje jsou pak propojeny s jednotlivými lety. Současně jsou zaznamenány všechny letové tratě v okruhu dosahu radarového systému a pomocí tzv. „track monitoringu“ je možné přesně sledovat letecký provoz. Letiště Praha tak může přesně kontrolovat hranice hlukového pásma, dodržení hygienických limitů hluku z leteckého provozu a dodržení předepsané dráhy a postupů letů.

Měřicí stanice systému ANOMS8

 
Rozmístění měřících stacionárních stanic:

 Číslo
 Místo měření
 Číslo
 Místo měření
 1
 Jeneč
 8
 Horoměřice - střed obce
 2
 Červený Újezd
 9
 Přední Kopanina
 3
 Unhošť
 10
 Horoměřice - JV okraj
 4
 Pavlov
 11
 Řepy
 5
 Hostivice
 12
 Bíla Hora
 6
 Dobrovíz
 13
 Suchdol
 7
 Kněževes
 
 

Tučně jsou označeny stanice, které budou využity při hodnocení v soutěži.
 
 

Laboratoř měření hluku na letišti Praha-Ruzyně

 
Průběžné výsledky za každý uplynulý měsíc soutěže najdete zde. Konečné výsledky pak budou k dispozici 25. listopadu 2008.



Související kategorie

Komentáře



UnorrySnirl - nepřihlášený host
05.11.2008 21:03
TumnMumenap

Hallo everybody! I want say, that for you good site, successes to you

GedsessBaibre - nepřihlášený host
05.11.2008 04:10
Intollori

All hello! God site

CoveHogeque - nepřihlášený host
04.11.2008 05:06
Anariarog

In actual fact very good site...successes are in advancement

Mirek - nepřihlášený host
25.06.2008 07:48
Nějak to nerozumím

Pěkně vypečená záležitost,
garnitura za rozvoj Ruzyně nám servíruje soutěže za tichá letadla a je nějaké tiché letadlo ? - je - to co nelétá.

mad - nepřihlášený host
11.06.2008 17:58
ZVUK

Romul : Je to důsledkem zvýšení tahu motoru z důvodu např. změny přistávací konfigurace = vysunutí podvozků, nebo přistávacích klapek. Dalším důvodem může být přiblížení se k minimální rychlosti (tzv. pádové) z nejrůznějších důvodů. Prudkým zvýšením tahu motorů lze takovou situaci napravit.

romul - nepřihlášený host
03.06.2008 09:45
zvuk

Zeptám se laicky. Při přistání na dráhu 31 kdy přelétají letadla Vestec (těsně před Prahou), se u některých letadel prudce (nepříjemně) změní zvuk, který vydávají, jako by došlo ke změně otáček motoru, jako když řidič auta podřadí na nižší převodový stupeň. Čím je to způsobené?

Zdenek - nepřihlášený host
02.06.2008 12:50
hluk

v dobe jedne drahy a v soucasnem provozu dle me nema cenu resit kudy kdo leta
jsou instrument trate a pokud jde nekdo na visual tak si sam zvoli kde se napoji do osy, obcas to nejakemu visualu nevyjde a dela pak kolecko
visual musi byt povolen RLP
Na odlet jsou standard trate, ale z duvodu hustoty provozu jsou ruzne zkratky

Martin_V - nepřihlášený host
30.05.2008 23:28
Hluk u přiblížení

JaM: Jistě, ale body jsou v obou mapách stejné jen s tím rozdílem, že ta, co jsem odkázal, má na druhé straně i jejich souřadnice. A to je pro lidi, co chtějí srovnat nominální dráhy letu se svým bydlištěm či jinou oblíbenou pozorovatelnou, docela užitečné.

Kde tedy mají být letadla usazená "na paprsku"? Na FAFu tedy nutně být nemusí, ale ve vzdálenosti 4,5 nm od prahu dráhy už by snad být měla (~2600 ft), ne? No a to je zhruba pozice suchdolského hlukového mikrofonu č. 13. Je s podivem, že tenhle monitor není soutěžní, když udává zhruba o 3 dB vyšší hodnoty leteckého hluku než soutěžní Horoměřice JV. No a právě nad Suchdolem bych čekal mnohem větší rozptyl hodnot než nad Horoměřicemi, protože část letadel tu ještě letí bez podvozku. Ostatně podle 2.22.3.2.1 2) až do 4 nm od prahu by měli mít "maximálně střední nastavení klapek a zasunutý podvozek".

Já na rozdíl od AC mám se SkyEurope spíše dobrou zkušenost, protože většinou vysunují podvozek až nad polem mezi Suchdolem a Horoměřicemi, takže jen tiše prosviští. Je otázkou, do jaké míry tohle piloti můžou ovlivnit, a kdy je dřívější vysunutí podvozku vynuceno řízením letového provozu (aby se v hustém provozu všichni pěkně vešli na dráhu).

JaM - nepřihlášený host
30.05.2008 19:56
ILS-DME

Létá se většinou ILS-DME přiblížení.
link://lis.rlp.cz/ais_data/aip/data/valid/a2-pr-isdm06.pdf

Nicméně většina letů je vektorována, takže ty pozice FAF nelze brát jako bernou minci.

Martin_V - nepřihlášený host
30.05.2008 17:50
Přiblížení 06

AC: Tady je mapka, na její druhé straně jsou uvedeny přesné souřadnice zmíněných bodů:
link://lis.rlp.cz/ais_data/aip/data/valid/a2-pr-nbdm06.pdf

Pak už jen stačí souřadnice nasázet do Googlu nebo jakékoli jiné mapy. Třeba FAF = PR06F je uprostřed lesa na levém břehu Berounky SSV od Nižbora. Ale v tomhle směru se stejně nesoutěží. Soutěží se jen ve směru 24.

Celkem 20 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace