Photo Detail

MIG23MF


Plane type: MIG23MF
Airport: Unknown
Airline: Czech Air Force (CEF)
Registration: 7184
Author: Matoulek Jaroslav
Date taken: 10/2005
Number of ratings: 0×
Number of views: 4576×

Description:

LOM Prague (Malešice)




The albums in which the photo is places

More photos of


Comments



Jarda - unsigned guest (...100.46...)
2014-12-19 16:11

MiG- 23MF, ML, U skončily protože jim končil technický život, který jim stanovil výrobce. Pro typy MF, ML, U to bylo 1500 letových hodin a 17 roků od data výroby. Výrobce povoloval stanovit nový technický život u letoých hodin, ale nedoporučil stanovit nový technický život u roků provozu.

Milan Ch - unsigned guest (...196.213...)
2014-01-20 19:28

DD - s tou 4446 máš pravdu, pojíždění na rozloučenou 15.12.2000

milhaus (...188.232...)
2014-01-19 23:59

Já jsem byl v roce 1994 v Čáslavi v TOPu a už ten rok proti jednadvacítkám moc nelétaly a faktem je, že to bylo letadlo neporovnatelně složitější.
jednou jsem seděl ve spárce na motorovce a za tu půlhodinu jsem toho měl dost, ten kokpit byl fakt pro trpaslíky a to tam nabyla vystřelovací sedačka ale jenom taková montážní:-)

milhaus (...188.232...)
2014-01-19 23:51

to M_V: já nevím, byl jsem tehdy pouhý mechanik na montáži statorů turbín. Ale myslím, že si po pádu SSSR začali za ND účtovat dolarové ceny a to se všem zdálo moc.

DD - unsigned guest (...255.168...)
2014-01-19 21:52

>Milan Ch.: Trochu o konci MF, BN a ML vím, byl jsem u toho. Drobná oprava: 4644 byla na posledním lítání 26.10.2000, pak ještě na rozloučenou pojíždění 15.12.2000.

Milan Ch - unsigned guest (...196.213...)
2014-01-19 21:11

DD- ta nespolehlivost se týká Migu-23 BN a info o nejméně spolehlivém letounu je z knihy Osmadvacítka. Jinak Migy-23 BN a MF ukončily službu v roce 1994 a 17 Migů-23 ML po dolétání resursu v roce 1998.A jako poslední v roce 1999 šedý tygr 4644.

DD - unsigned guest (...255.168...)
2014-01-19 18:47

>Milan Ch.:-beznadějně zastaralý nebyl, rozhodně v porovnání s MiG-21 MF byla MLka o dvě generace dál (co se týče avioniky, radaru, zbraňového systému...). Katastrofální nedostatek náhradních dílů si taky nepamatuju. Určité díly nebyly, ale dokázali jsme toho dost opravit.
Tvrzení o nejméně spolehlivém letounu beru s rezervou, pokud máte v ruce nějaká relevantní data, rád bych je viděl.
Jako velkou chybu vidím i to, že letectvo v devadesátých letech ovládli bombarďáci ze zrušených útvarů, kteří stíhací letectvo rozložili.

Zdenek.Q - unsigned guest (...48.51...)
2014-01-19 16:55

Letouny Mig 23 ML byly na stejné ůrovni jako jejich protivníci t.j. Tornáda. MIG 29 je zřetelně převyšoval. Přesto oba typy zmizely jako první z naší oblohy. Zvláštní, že?

M_V - unsigned guest (...102.108...)
2014-01-19 14:17

milhaus: A to byl v devadesátých letech takový problém koupit (z Ruska nebo z Ukrajiny?) nové turbínové lopatky a další díly? Problém finanční nebo politický?

Milan Ch - unsigned guest (...196.213...)
2014-01-19 11:31

arteye - ono taky Mig-23 v devadesátých letech už nebyl žádný zázrak a byl beznadějně zastaralý! Nehledě na katastrofální nedostatek náhradních dílů apod. Dokonce už v roce 1986 v rozboru velitele čáslavského pluku je poukazováno na velkou poruchovost letounů Mig-23 BN a nedostatek náhradních dílů! Letoun Mig-23 byl nejméně spolehlivý letoun ze všech letadel ve výzbroji letectva ČSLA. Jinak doporučuji vynikající knihy OSMADVACÍTKA od Jana Dúbravčíka a KŘÍDLO, KLAPKY, HŘEBEN od Stanislava Rogla.

15 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details