Photo Detail

B720-051B


Author: milhaus
Date taken: 12/2012
Number of ratings: 0×
Number of views: 3494×

Description:

Left pair of engines Pratt and Whitney JT3D-3B. Those engines were unable to deliver pressurized air for aircraft systems, so mechanically driven compressors were installed on upper side of eng 2 and 3 pylons.




The albums in which the photo is places

More photos of


Comments



Milan Cibulka (...177.106...)
2013-05-26 21:35

Milhaus
Protože mám taky nějakou literatůru ještě z doby,kdy nebyl internet.
Jo,ráno jedu i s E.

milhaus (...178.222...)
2013-05-26 21:24

M.C. jedeš ráno?

milhaus (...178.222...)
2013-05-26 21:24

M.C.: ve zkratce, F/E s tím měl plný ruce práce:-) A DC-8 je měla v čumáku, jak jsou ty vstupy.

Jak to víš, že to bylo už výroby?

Milan Cibulka (...177.106...)
2013-05-26 21:06

Milhaus
Sousede,takhle to bylo už z výroby,ty přestavbo :-D
Pro angličtináře jako já to sem nekopíruj v angličtině :-)

milhaus (...178.222...)
2013-05-26 20:49

A takhle se ty hebla ovládaly: Notso is quite correct, the 720, designed for shorter routes, did not need the redundancy of three turbocompressors...nor the air volume for the shorter cabin/fuselage.
The only 707's that I recall having 4 turbocompressors were the aircraft assigned to the US presidental fleet.

As to the turbos 'tripping off'....this never occured on my flights that I recall.

The normal procedure was to start the T/C's just after engine start, set the cabin pressure controller....and well, that was it, more or less.

The 'auto' mode of the rate controller would automatically adjust the cabin air inflow to match the outflow...and cabin altitude would remain stable.

For descent, usually the inboard engines were left at a slightly higher thrust setting to allow for the cabin altitude to be lowered.

T/C's were switched off after landing.

In the event that aircraft range became a critical factor with fuel remaining, the T/C's could be switched off in flight (ACM equipped aircraft only), and engine bleeds used for pressurization, thereby saving a bit of fuel...about 2-3%.
Cabin ventilation was reduced substantially however.
In this case, T/C's were generally re-started from time to time during the flight (to avoid cold soak), to be sure they would re-start when desired for descent.

The F/E was kept rather busy...altho from the looks of it, not as busy as on the 'ole DC8.

Tomáš - unsigned guest (...134.231...)
2013-05-26 20:13

Pánové, já se do debaty nezapojuji, jen se zaujetím pasivně čtu. :-) Děkuji za informace a užitečné odkazy. K fotce samé lze říct pouze to, že je hezká a velice zajímavá.

milhaus (...178.222...)
2013-05-26 18:24

M.C.: Dyť je to sousede přes padesát let co začaly létat, velká část jich byla časem nějak přestavěna, kdo si to má všechno pamatovat...

Milan Cibulka (...177.106...)
2013-05-26 14:23

Milhaus
Sousede,když už se tam rozebírají detaily,tak je mi divný,že tenhle rozdíl nikdo nezmínil.Mně by to docela zajímalo,proč to bylo jen u AA takhle.
To víš,ono se bude radši soustavně vzdychat nad B777 Emirátu z PRG apod...

milhaus (...178.222...)
2013-05-26 12:14

to PeterV: obávám se že z povinnýho čtení nic nebude, evidentně to tady kromě nás třech nikoho nezajímá...

milhaus (...178.222...)
2013-05-26 12:08

Nazdar Babůne, já bych to nepovažoval vyloženě za chybu, ty letadla se staví pro zákazníky, a když jeden zákazník řekne, že tam chce to a to tak se to tam dá....kdyby to každý měli přeznačovat, tak by těch verzí bylo aspoň sto.( nehledě na fakt, že je i průběžně modifikovali)
Copak dát tam nějakej kompresor navíc je brnkačka, al echtěl bych vidět jak tam dodělávali ty sekce krugervejch klapek:-)

30 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details