Photo Detail

L200A


Plane type: L200A
Airport: Liberec (LKLB)
Airline: Aeroclub
Registration: OK-OHI
Author: peletak
Date taken: 1970
Number of ratings: 0×
Number of views: 3256×



The albums in which the photo is places

More photos of


Comments



larvic - unsigned guest (...183.64...)
2013-02-18 23:02

Soudruh byt vubec nemusel stacila kvalifikacce motoroveho instruktora a predpoklad rozletanosti vazeny pane kolego.

peletak (...201.24...)
2012-05-31 10:35

To Josef : Ano Honza Hurta, je to on na této fotografii za mladých let.

Josef - unsigned guest (...119.93...)
2012-05-30 22:11

Honza Hurta ?

peletak (...201.24...)
2012-05-25 14:23

Je to celé trošku složitější, ale co píšete bylo skutečně pravdou před vznikem této fotografie. Musíme vycházet z doby o které se bavíme. Tato fotografie je zhruba z roku 1978, kdy končily resursy na jedné Moravě za druhou a nebylo účelem aby jí lítal každý. Z toho důvodu se už nechali létat na L-200 jen instruktoři a ti kteří již přeškolení byli. Jestli to vyšlo písemně nebo se to jen dodržovalo ústní dohodou si již Honza nepamatuje. Ale samozřejmě jako v každé době fungovali i tenkrát prominenti, kterým přeškolení umožněno bylo. Ať z důvodů politických, osobních nebo v rámci budoucnosti dotyčného třeba v armádě. Stejně tak ne každé přeškolení předem projednávala rada aeroklubu, čehož je zrovna Honza příkladem.

jarda - unsigned guest (...102.71...)
2012-05-24 23:07

K přeškolení na Moravu, ale i na Aero-45 nebyla vůbec požadovaná kvalifikace instruktora. Návrh náčelníka AK a předsedy motorového odboru projednala rada aeroklubu při komplexním hodnocení dotyčného.
Takže dvoumotorové létali i ti, kteří nebyli instruktory, ku př.z AK Liberec Božena Vitásková a několik dalších, podobně v Hodkovicích i Č.Lípě. Pokud bylo adeptů více, byl instruktor upřednostněn. Ale i někteří instruktoři o přeškolení neměli zájem, norma let. hodin byla nízká a na nějaké poletování mimo plnění osnovy výcviku norma nestačila. Pokud byla přestávka na typu delší než tři měsíce, muselo být nové přezkoušení inspektorem a když zrovna byla Morava mimo provoz, pak byly komplikace s vypůjčením z jiného aeroklubu.

Larvic - unsigned guest (...183.64...)
2012-04-26 22:05

Zlatej Svazarm,soudruh nesoudruh !

peletak (...201.24...)
2012-04-23 15:22

Zkusím pohledat, jednu mám určitě co byla uvedena i v brožuře o letištích v Libereckém kraji, ale byly jich spousty, jen vědět kde jsou teď :-)

Martin - unsigned guest (...100.218...)
2012-04-23 15:11

..taky jsem si v těchto letadlech hrál s vnukem plk.Stříže....to je už let - rok 1983,při mistrovství ČSSR v letecké navigaci - měl jsem na letiště "volný" přístup,děda tam pracoval....z uvedeného mistrovství fota nejsou?

peletak (...201.24...)
2012-04-23 13:25

Zřejmě máte pravdu že ta odstavená Morava vedle Aera-145 byla OK-OHI, zbarvení sedí na ní. Trup jednoho Aera, ale nevím kterého z těch dvou využili hasiči při neckyádě. Smutný konec tak krásných letadel.

Pavel Klouček - unsigned guest (...228.7...)
2012-04-23 08:22

Tahle mašina má modré doplňky, ale jen kužely vrtulí a linky na SOP, jedná se o původní armádní zbarvení, změnila se pouze imatrikulace. Na odstavené mašině bylo dobře vidět prosvítající původní armádní označení. Jsem moc rád za tuhle fotku, díky!

15 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details