Plane type: | Piper L-4 Cub |
Airport: | Liberec (LKLB) |
Airline: | Private |
Registration: | Unknown |
Author: | Heavyfish |
Date taken: | 1950 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 3336× |
Piper L-4 with Zlin 126 engine
Přestavby a létání se účastnil můj táta, nebyl problém s tím létat, ale přistát. Motor na volnoběh s instalovanou vrtulí vykazoval takový tah, že na přízemním efektu to letělo dál.
Já vycházím bohužel pouze z toho co mi o tomhle řekl pamětník (dnes 85 letý) a minimálně mi bylo řečeno, že se s tím prý báli létat.....;)
Souhlasím s OKPPT, PA-18 SuperCub, téměř shodné konstrukce s původním Cubem, se dělal i s daleko silnějšími motory, létal jsem verzi se 150HP motorem a bylo to naprosto v pohodě, takže "nezvladatelnost" díky silnému motoru asi nebyla příčinou, spíš mohl být problém s těžistěm, díky delší zástavbové délce řadového invertního motoru vs. kratšího plochého čtyřválce
V dnešním kontextu určitě nedá říct, že by byla rychlost a stoupavost nezvladatelná. Spíš si bych řekl, že výkonost v té době byla docela nezvyklá, navíc kombinace téhle pohonné jednotky se stávajícím trupem mohla zhoršit ovladatelnost. A člověk si musel dávat větší pozor na rychlost. Ale toto jsou pouze mé osobní domněnky.
Jester
No právě proto se s tím skoro nelétalo. Ta stoupavost a rychlost byla pro tenhle typ nezvladatelná.
105 koní namísto 65 ... To muselo být docela dělo !!!
Zlatý český ručičky :-)))))))))
..jeste bude foto,kde je motor odkapotovan...
motor je ze Zlinu 26/126, C-104, t.j. Walter Minor 4-III,, nicmene kapotaz vypada, ze je z C-104
10 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Přestavby a létání se účastnil můj táta, nebyl problém s tím létat, ale přistát. Motor na volnoběh s instalovanou vrtulí vykazoval takový tah, že na přízemním efektu to letělo dál.