Photo Detail

DHC8Q-402


Author: Petr Popelář
Date taken: 2007-11-25
Number of ratings: 0×
Number of views: 7246×

Description:

25.11. Stored.

AKT



The albums in which the photo is places

More photos of


Comments



rob - unsigned guest (...24.11...)
2009-05-19 01:28

létání s ATR 42 je pro mě noční můrou... čekám, kdy mu něco odpadne, nebo se celé rozpadne, jak špatně svařenej žigulík :-(

PetrK - unsigned guest
2007-11-29 00:05

Roba: Hned jsem klidnejsi :DD

2007-11-27 14:48

screw:No ono v zapršeném Dánsku tma je.:-)Ve skutečnosti bylo jheště hůř.:-)

screw - unsigned guest
2007-11-27 12:05

Nápad hezkej, provedení fotografie mizerné.Trochu tmavé že?

Fanda - unsigned guest
2007-11-26 23:16

Měl jsem možnost s tím letět s OS. Na letácích označen The Quiet One. Tomu jsme se museli smát. Možná tak jedině s vypnutou klimatizací, ale to bychom zase umrzli.

ex-deHavillanďák - unsigned guest
2007-11-26 20:06

Jako na všechno v životě, není ani na tento případ jednoduchá odpověď.

Problém je jak vdesignu tohoto letadla které je naprosto odlišné od "klasických" Dash-8, podvozek u Q400 je od jiného výrobce (Goodrich) který z nedostatku zkušeností s předcházejícími podvozky na klasických Dash-8 má svoje závady, je to způsobeno i SAS která na údržbu Q400 používá nezkušené mladé mechaniky (kteří způsobili poslední kolaps podvozku tím že namontovali hydraulický filtr obráceně) zatímco zkušení mechanici pracují na tryskových letadlech, a je to způsobeno i zvýšenou korozí mořskou solí.

Na druhé straně to není vina jenom na SAS - nesčetné problémy s podvozky (nemluvě o ostatních systémech) mají i ostatní uživatelé Q400 - od Japonců, přes mnohé Evropské uživatele, atd.
Je to velmi rychlé letadlo na "vrtuláka", ale pokud věříte že to má nízké náklady na provoz, tak vám můžu nabídnout velice laciné pozemky na Floridě . . .

Foxx - unsigned guest
2007-11-26 18:28

roba: Pozor problémy s podvozkama maj snad jen Q400... a těch asi ještě 809 vyrobeno nebylo :-)
Jinak souhlas s Diderem, nejhezčí turboprop.

dider - unsigned guest
2007-11-26 17:30

SAS byl launch customer a vetsina letadel jsou z nejstarsich serii. Flybaboo a jejich HB-JQA byl taky c/n 0017 a tech problemu, AOG a pod. bylo fakt hodne. Jen v Praze to letadlo za pulroku zustalo trikrat a dalsich nekolik AOG melo ve VLC a GVA. Od mechaniku jsem nikdy nic pekneho nedozvedel. Jinak jsme mluvil i s mechanikem od OS a ten taky to letadlo proklinal. Kdyz SAS a OS zavadeli DH4 do provozu, tak urady chteli vzit letadlu certifikaci. To byl problem za problemem.

DH4 ma velkou vyhodu, a to v ekonomice provozu, naklady na sedacku patri mezi nejlepsi mezi vrtulakama a je taky neskutecne rychle, na trase do GVA si to klidne muze rozdat s Avrem. A naklady na sedacku jsou polovicni.

No a taky je asi nejhezci turboprom a taky snad nejpohodlnejsi, ale to je jen muj subjektivni nazor.

zaghis - unsigned guest
2007-11-26 12:09

No SAS si je uy asi nenecha, takye je prodaji nekam, kde nebudou tolik na ocich a kde je kazdemu nejaka ta nehoda celkem jedno :(

Martin V. - unsigned guest
2007-11-26 11:31

Četl jsem i názor, že problémy DHC8 Q-400 bázovaných v Kodani můžou souviset s korozí vlivem slaného aerosolu. Prý tam parkují jen pár set metrů od moře a při silnějším větru jsou auta parkující v okolí letiště běžně pokryta tenkou vrstvičkou soli.

Když se to zkombinuje s faktem, že Q-400 u SASu jsou nejstarší, není až tak nelogické, že problémy začínají u jejich strojů. Stejně jako ostatní jsem velice zvědav, jak se vyšetří příčiny všech těch nehod.

21 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details