Komerční start Airbusu A321XLR se posune na počátek roku 2024. Výroba řady A320neo vyroste na 75 letadel za měsíc.

  • 2022-05-06 08:00

CEO společnosti Airbus Guillaume Faury potvrdil, že analýza dodavatelů prokázala připravenost zvýšit tempo výroby letadel řady A320neo na 75 letadel měsíc k roku 2025. Zopakoval, že k polovině příštího roku vyroste výroba na 65 letadel za měsíc. Airbus eviduje okolo 5800 nevyřízených objednávek na letadla řady A320neo.

Ve středu Airbus informoval, že komerční start A321XLR se posune z konce roku 2023 na počátek roku 2024 – s ohledem na obavy amerického regulátora FAA týkající se požární bezpečnosti. Airbus konkrétně projednává s americkým regulátorem umístění dodatečné zadní palivové nádrže (Rear Centre Tank) na 12 900 l paliva. Evropský regulátor EASA sice zatím požadavky na změny nevznesl, je však jasné, že Airbus musí požadavkům FAA vyhovět. EASA nepochybně vnese požadavky FAA do svých požadavků na certifikaci.

Případné dodatečné zvýšení požární odolnosti zadní centrální nádrže povede ke zvýšení hmotnosti, a tedy určitému zkrácení doletu, pokud nárůst nebude kompenzován úsporami hmotnosti jinde. Aerolinek se to však nejspíš nedotkne, neboť v mezidobí podle všeho dojde ke snížení požadavků na rezervní palivo.

A321XLR nabízí s doletem 8 700 km největší dolet ze všech jednouličkových komerčních letadel. (Obr.: Air Lease, Airbus).    


Article photographs



Related articles

Comments



Petr Šimáček (...24.56...)
2022-05-06 09:03

Komárek: 31. února.

Komárek - unsigned guest (...42.239...)
2022-05-06 08:19

Tak já si to poznamenám do kalendáře. Kolikátého to bude? Myslím v tom roce 2014.

2 records

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details