British Airways posílají do výslužby po 747 také BabyBus

  • 2020-08-03 17:00

Krátce poté, kdy British Airways rozhodly s okamžitou platností vyřadit všechna svá Jumba, následuje nyní rozhodnutí vyřadit další výjimečný letoun flotily, a to Airbus A318-112 (foto 1).

Zvláštností letounu, který British Airways nasadila do provozu v roce 2009, je jeho uspořádání pro 32 cestujících obchodní třídy (foto 2). Stroj byl určen pro provoz linky BA001/BA002 mezi letišti London City (LCY) a New Yorkem (JFK) a představoval pro obchodní cestující ideální spoj mezi oběma metropolemi. Cestou do New Yorku musel sice BabyBus tankovat v Shannonu, ale této nucené přestávky bylo využito k celnímu a pasovému odbavení cestujících. Ti pak byli v New Yorku odbaveni v podstatě jako vnitrostátní let. Na zpáteční cestě díky tryskovému proudění ze západu na východ mezipřistání odpadlo.

British Airways (BA) provozovaly nejprve dvě letadla, a to (G-EUNA a G-EUNB), ale v roce 2017 byl G-EUNB odprodán Titan Airways. (foto 3).

Lety z London City do New Yorku přerušila v březnu pandemie. BA ještě do nedávna plánovaly lety obnovit od 25. října. Nepříznivý vývoj pandemie a restriktivní opatření pro cestování na obou stranách Atlantiku to však neumožňují. Přijíždějící do USA se musí podrobit povinné 14denní karanténě a při návratu do Británie čeká cestujícího povinná karanténa znovu.  Poptávka obchodních cestujících je zanedbatelná a brzké zotavení nelze očekávat. (Foto: TravelUpdate, The Telegraph, Titan Airways) 


Article photographs


Related photos


Comments



poljaq (...228.76...)
2020-08-03 20:29

Tak on ten jeden kus..., když obchodní cestující hned tak nebudou (a kdo jiný by kupoval business...), protože konečně pochopili, že přes telekonference se toho vyřeší většina a je to poněkud levnější ;-) ...tak nějak nebude chybět.
Takže blbost vážně BA nedělá, protože přestavba na ekonomy v jednom kusu by tak nějak stejně neměla smysl...

Jan - unsigned guest (...176.220...)
2020-08-03 19:55
Takže zbývá.....

Uvidíme jak zareaguje Air France nebo Tarom /pokud se nepletu,A318 používají už jen oni /myšleno v Evropě/.
Myslím si že dělají blbost,protože na dnešní sníženou poptávku kvuli COVID /musim napsat jinak,zmutované chřipce,pardon/ se naopak spolecnosti budou zbavovat větších stroju,velkokapacitnich jako zacala Emirates A380.
U BA je spis pochopeno u B747.

2 records

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details