Typ letadla: | Messerschmitt ME262A-1c |
Letiště: | Berlín - Schönefeld (SXF/EDDB) |
Společnost: | Private |
Registrace: | D-IMTT |
Autor: | Jan Slabý - Tigisek |
Datum pořízení: | 09/2012 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 2531× |
Messerschmitt Stiftung
A tady u nás nejsme schopni zprovoznit ani tu "blbou" C-11ku... Je to škoda.
Mělo by se jednat o tyhle kousky:
en.wikipedia.org/wiki/General_Electric_CJ610
...a to jsou ty J-85 pěkně přiškrceny. A i tak je "Švalbina" přemotorovaná.
Těch vad tam bylo víc, rády taky vysazovaly při prudkých obratech. Jejich spouštění s ohledem na polohu spínačů na bočních pultech taky vyžadovalo určitou dávku zručnosti. Hezky je to popsáno v knize E. Browna Křídla Luftwaffe.
Jen upřesnění, aby nedošlo k mýlce.
Myslel jsem to tak, že jde komplet o novovýrobu s dodržením maximální věrnosti k originálu. Takže originální motory by do toho tak jako tak nepřišly.
Pokud, tak kopie originálů, ale se všemi vadami originálů, které mimo jiné zmiňujete. Proto tedy J-85, pokud to má více létat a méně hořet :-)
K těm motorům... nejsem si jist, zda dnes ještě nějaké Jumo jsou a pokud ano, tak určitě nefunkční. Pokud si dobře pamatuji, tak Juma měli jednu dosti negativní vlastnost (na motory) a to tu, že často docházelo k jejich vznícení.
Viděl jsem Me-262 na ILA v Berlíně... nádhera, to se musí vidět/slyšet na živo...
Pro případné šťoury malá opravička :)
motorY, aby mi někdo nevynadal, že jsem z ní udělal jednomotorák :)
Důvod použití J-85 je prostý. Původní motory měly životnost kolem 10-15 hodin, než bylo nutné je vyměnit. To by byla poněkud drahá sranda pro provozovatele, takže byly citlivě zastavěny agregáty GE.
Pokud by někoho zajímaly detaily "kde se vzalo tu se vzalo", tak jsou k dispozici zde:
www.touchdown-aviation.com/flying-legends/plane/messerschmitt-stiftung/messerschmitt-me-262a-1c-schwalbe-d-imtt.php
Shrnutí několika zajimavých detailů:
- jeden z pěti vyrobených kusů (více jich už nebude)
- není vybaven originálním motorem Jumo 004B, ale General Electric J-85
- do čumáku byly namontovány kanony MK 108
- s ohledem na nekompletní výrobní dokumentaci bylo rozhodnuto, že se pro výrobu použije "reverzní inženýrství" na původním letounu, který byl v Naval Air Station Willow Grove (Pennsylvania). Ten byl rozebrán do posledního šroubku s tím, že se příslušné části použily jako vzor. Majitel ho poskytl za podmínky, že ho dostane zpět v perfektním stavu (restaurovaný) a to bezplatně.
Myslím, že se povedlo, co říkáte?
Celkem 9 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
xyz:..jsem přesvědčen že je to jen a jen otázka peněz.