Typ letadla: | A330-323X |
Letiště: | Praha - Ruzyně (PRG/LKPR) |
Společnost: | Czech Airlines ČSA (CSA/OK) |
Registrace: | OK-YBA |
Autor: | Milan Cibulka |
Datum pořízení: | 05/2013 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 4185× |
14.05.
Martin Štěpánek:
Drahý kolego,
1)
Co je mi známo, tak jsem od rodičů dostal i křestní jméno, takže bych byl rád, kdybys mě jim oslovoval. Díky za pochopení ;-)
2)
LKMT včetně tamní spotterský bandy je moje srdcová záležitost, neb jsem se narodil a dlouhou dobu žil ve vzdálenosti od LKMT, co by kamenem dohodil...
Takže měnit nebudu a nehodlám! A ne, a ne, a ne! :-P
Tyleček: se spíš přejmenuj na EDDM spotter und lover :-D
Možná bych měl lepší typ, kam zajet koukat na letadla, kde to stojí NEmnoho peněz, a kde jak malé děti, tak i odrostlejší děti, včetně mládeže a dospělých budou nadmíru spokojeni...
Již víc jak rok pracuju na letišti v Mnichově (z Prahy zhruba 400 km) a můžu říct, že zatim vstřícnější k návštěvníkům a co do provozu luxusnější letiště neznám !!!
Popořádku...
Návštěvníci, tj. rodiny s dětmi mají možnost navštívit tzv. Besucher Park. Sem vás od hotelu Novotel a parkoviště P41 navede naváděcí světelná řada přilehlá návštěvnickému areálu. Malé děti se dokonale vyblbnou na prolézačkách, event. na houpadlech, odrostlejší na trenažéru, zatímco vy si budete povídat nad šálkem kávy a dortu v kavárně Tante Ju, která se nachází v jedné části přízemní budovy. V druhé části této budovy si pak každý přijde na své v modelářském obchodě, kde najdete vše, na co si vzpomenete (a pokud ne, dá se objednat), event. si můžete prohlédnout expoziční část v zadní části modelářského obchodu, kde můžete nahlédnout jak do historie letiště v mnichovské čtvrti Riem, tak i do blízké budoucnosti.
Dále je zde možnost za 1 € navštívit vrcholek vyhlídkové pyramidy a sledovat letištní provoz, event. si prohlédnout 3 velká historická letadla Douglas DC-3 Swiss, Junkers Ju-52 Lufthansy, případně Lockheed Constellation - každé rovněž za 1 €urové vstupné. Rovněž se zde nabízí i vyhlídková jízda speciálním autobusem po celém letišti, kde vám speciálně vyškolený průvodce (člověk z masa a kostí) podrobně vysvětlí, jak to v Mnichově na letišti chodí.
Pro spottery jsou tady (kromě hlavní pyramidy na výše uvedeném BP) ještě 2 vysoké pyramido-kopce, které jsou zdarma a nacházející se jak u severní (poblíž konce 08L), tak u jižní (zhruba v polovině) dráhy 08R/26R. Nebo také rozsáhlá vyhlídková terasa v Terminálu 2.
Případně je možné navštívit jednotlivé fotopozice:
www.mucspotter.de/Fotopositions/Fotopositions-klein.jpg
A co provoz?
Můžu vám zaručit, že zde uvidíte takřka všechny stroje západní výroby od nejmenší po největší.
Co se mezikontinentálních letů týče, Lufthansa zde bázuje zhruba 5-10 ks svých Airbusů A340-600, zhruba 5 ks A340-300 a také asi 5-10 A330-300
Z dalších mezikontinentálních provozovatelů a společností provozující velká letadla to jsou Air Berlin (A332, A333), Air Canada (A333, B763), Arkia (B753), Condor (B753) Delta (B764), El Al (občas B762, v létě 2013 pak B772), Emirates (A388, B773), Etihad (A332, A345, A346, zřídka B773), Iceland Air (B752), Oman Air (A332, A333), Qatar (A332, A333, B788), South African (A332, A343, A346), Thai (B744), Turkish (občas A332 nebo A343), United (B763, B764, B772), U.S Airways (A332, A333).
Z letadel pro střední tratě tu létají Airbusy rodiny A320, případně B737 CL/NG, na krátkých regionálních linkách to jsou pak Dornier 328 (obě verze), ATR 72, Dash 8-Q400, Saab 340/2000, eventl. BAe 146/Avro RJ, Embraer 135/145/170/175/190/195, CRJ-200/700/900
Z pravidelných nákladních/poštovních společností tu máte pak možnost vidět DHL (B752), FedEx (B752, B772), TNT (BAe 146, B733), UPS (B762 Maersk Air)
Dále jsou tu velmi časté lahůdky v podání soukromých letadel, a to od velikosti malé Cessny 525 Citation přes velké Bombardiery BD-700, Dassault Falcony a Gulfstreamy až po megajety typu B747SP/B744 (ománský sultán), nebo A343.
Stálicí z hlediska soukromých business jetů je tady Boeing B737-400 Thajského Prince.
Jo a hlavně kvůli slavobráně,která se tu odehrává maximálně jednou až dvakrát za rok....
Ach jo, jeden vo voze druhej vo koze :-). Přeji všem krásný den :-).
Ježišmarjá to je zase keců o ničem!
Komu se to na LKPR nelíbí,nemusí tam jezdit.Je to tady takové jaké to tu je.Někde nemají ani to,co je v Praze.
Můžete si jezdit zírat na letadla do AMS,MUC,ZRH nebo FRA.Tam mají to co chcete.Nebo si myslíte,že LePra rozbourá půl terminálu a postaví terasy kvůli několika věčně nespokojeným čumilům?Nic jinýho ani nejste,protože fotograf se prostě přizpůsobí a místo na koukání a fotografování si jednoduše najde.
ALL: Já bych to shrnul, současný stav je vynikající.
Lopata: Když byste chtěl lepší terasu, je třeba navrhnout místo, kde by mohla být, kde by byla jednoduše přístupná, kde by nikomu a NIČEMU nevadila.
To že si na valech hrají děti, je přece normální co mají také dělat ty minuty kdy nic nestartuje ani nepřistává?
RomanK:Já jsem to spíš bral z podobného pohledu jako eon - tj, jsem na letišti a děti chtějí vidět letadla. Pokud srovnám srovnatelné, tak z terasy na terminálu v PRG je vidět velký H (holt kvalita odpovídá ceně :-)). V DUS je z obou vidět celé letiště. Na druhou stranu je to fakt všechno jenom věc názoru ;-).
Celkem 20 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Ad. Martin Štěpánek:
3)
Padlo tady srovnání DUS vs. PRG, tak jsem jen přihodil poměry v MUC v souvislosti návštěvníci vs. management.
Toť vše ;-)