Detail fotografie

B737-7Q8


Typ letadla: B737-7Q8
Letiště: Brno (BRQ/LKTB)
Společnost: SmartWings (TVS/QS)
Registrace: OK-SWT
Autor: Tomáš Sláma (LKTB)
Datum pořízení: 23.03.2013
Počet hodnocení: 0×
Počet zobrazení: 4809×

Popis:

23.03. Výcvik posádek Travel Service v Brně

AKT



Kategorie a uživatelská alba

Další fotografie


Komentáře



Dan (...59.147...)
27.03.2013 01:06

RT: Dik, zajimave info...

Radim Tyleček - LKMT Spotters - nepřihlášený host (...31.89...)
26.03.2013 13:01

Nemám sice úplně přesnou představu, jak to chodí u TVS, ale taky jsem něco zaslechl... Nicméně popíšu vám svoji situaci.

Na sklonku léta 2011 jsem dostal nabídku pracovat na Mnichovském letišti Franz Josef Straus (dále jen EDDM/MUC) u pozemního odbavení (nakládka/vykládka kufrů, zboží, pošty atd.), kterou jsem využil a dodnes toho nelituju.
Je fakt, že na začátku jsem byl u šílený agentury z holandska, kteří byli neuvěřitelní vydřiduši a měl jsem s nimi neustále velké problémy, ale to už naštěstí pominulo.
Od srpna 2012 už jsem u jiný agentury a jako agenturní zaměstnanec jsem naprosto spokojenej.

Pracuji, jak už jsem zmínil, jako pracovník pozemního odbavení a mou náplní práce je
- zašpalkovat letadlo,
- zapojit GPU (zdroj elektřiny) do letadla,
- obestavět bezpečnostními kužely,
- přijet s pásovým dopravníkem k letadlu,
- vyložit letadlo (včetně přesouvání kontejnerů z transportéru na podvalníky u kontejnerových letadel event. přistavení vozíků na kufry a vozíků na zboží/poštu u volně ložených letadel),
- naložit letadlo (včetně přistavení vozíků s kufry, zboží, poštou + celkem často se v letadle něco přivazuje).
- jakmile dorazí tahač na vytlačení letadla z pozice, tak odstraním bezpečnostní kužely,
- odstraním zdroj elektřiny (v případě mobilního GPU jej i odvezu do bezpečné zóny),
- naložím poslední zavazadla
- v případě tzv. "červeného kufru", tedy kufru, který nesmí být naložen do letadla, se překopává celý nákladový obsah letadla dokud se kufr nenajde
- odšpalkuju letadlo, které je následně vytlačeno tahačem ven.

Moje mzda se teď v zimních měsících pohybuje okolo 1.400 € měsíčně čistého, tj. kolem 8 € čistého na hodinu + příplatky za noční, víkendy, neděle a svátky a k tomu 20 € jízdné za každý odpracovaný den. Mám tu asi měsíc dovolené + každý měsíc mám zhruba 4 dny volna.

Závěrem chci říct, že pokud mzda pilotů od TVS činí opravdu 1.000 € hrubého (nejsem si jistý, jestli mají nějaké diety), tak by si měli noví piloti TVS sbalit svých 5 švestek a jít třeba létat k AirBerlin, Lufthanse, TUIfly, Thomas Cook/Condor, páč si myslim, že tyto společnosti jim nabídnou daleko lepší kvalitu zaměstnání, než TVS.

Jenyk - nepřihlášený host (...188.232...)
25.03.2013 19:05

Jivo, tvy komunistycky nazory jsou fakt neuveritelny. Uz to tu zaznelo, ale musim to zopakovat, nikdo ty mlady piloty za litr (+ diety atp.) litat nenuti, je to jen jejich volba. Je to otazka trhu, nabidky a poptavky. Je spousta pilotu, kteri jsou ochotni zacit i zadarmo, jen aby se dostali k litani. Je to investice do budoucna, jejich svobodna volba. Vetsina z tech, kteri litali ty okruhy, kolem nas do 5ti let profrci v novy Audi A6.

petras (...80.47...)
25.03.2013 09:39

A není ta tisícovka jenom(jasně,že mizernej)nástupní plat nováčka a k tomu další koruny za každou míli a další příplatky vyšší než ten zaklad.Majitele nechci bránit ani náhodou,slyšel jsem své,ale tahle částka o které se tu mluví mě připadá přitažená za vlasy


Jivo_ - nepřihlášený host (...45.105...)
25.03.2013 00:17

to:JoeB
Ale nutí a to právě ta krize. Když nebudou létat, propadne jim IR kvalifikace a tím ATPL. Nemá každý za sebou takové zázemí, že výcvik zaplatí rodiče nebo tu krizi přečká, protože splácet nepotřebuje. Možná může jít jinam, ale vydělá si tolik, aby si mohl soukromně létat a udržovat kvalifikace? Takže je to ten případ, že budou dělat "zadarmo" a snad časem. Pak se toho chytí další SOCKA společnosti a bude z toho spirála. Z důvodu konkurence schopnosti se to začně více a více rozmáhat.
Pokud z platu není nikdo schopen zajisti si svoje základní potřeby, tak je něco špatně. A splátka výcviku pilota k jeho základním potřebám patří. Zde by se měla stydět právě ta evropská společnost. Dá se pochopit, že v Evropě není potřeba pilotů. Ale ne, že jsou potřeba, ale musejí dělat "zadarmo". A není to jediný případ, vzpomeňte, kdy ČSAD Benešov chtělo řidičům dát jen 50% platy nebo vyhazov, kdy doktoři, když mohou raději emigrují dělat do německa. Věřím tomu, že pokud by se u Vás snížili mzdy na 50%, tak to také pár lidí bude muset zkousnout. Známej skončil teď v kurýrce, protože je krize a na ŽL musejí sloužit jeden den v měsíci o víkendu bez garance zakázky, do 15min k vyzvednutí a za cenu, co nepokryje ani náklady na palivo. On skončil, ale jako jeden z mála. Ostatní na to zatím s remcáním přistoupili. Stejně funguje většina v čechách oblíbených levných dispečinkových taxislužeb.
Ale myslím, že sem taková diskuse nepatří. Takže ode mě poslední příspěvek.

JoeB - nepřihlášený host (...201.48...)
24.03.2013 21:51

Jivo: On ty kluky ale určitě TVS nenutí aby pro ně lítali. Vždyť klidně mohou jít úplně jinam,kde dostanou plat odpovídající kvalifikaci F/O. A to že z platu u Travelu nemůžou splácet vývik - no nezlob se ale tohle není argument aby jim společnost přidala. Je to třeba smutný,ale jejich dluhy jsou jen a jen jejich boj.

Jivo_ - nepřihlášený host (...45.105...)
24.03.2013 20:30

to: Brru
Bohužel za to opravdu můžeme my. Pokud bychom, pokud je to možné, začali takovéto chování hromadně odsuzovat a dali o tom vědět, bude to jiné. Ono to není o tom si vybrat lepší kvalitu, ale nevybírat a nepodporovat ty, co svoje zaměstnance, dodavatele, partnery jen ždímou v heslu krize. Proto jsem to sem takto napsal, abychom si to uvědomili. Ale pokud nás bude tisíc, stejně to je jen nepatrný plivanec v moři. Nemůžeme počítat, že se něco zlepší nahoře, a že tu podporu vybojují zkorumpovaní poslanci, vláda, nicnedělající odbory, humanitní organizace .... Bohužel máme jedinou možnost a to začít u sebe a snažit se k tomu přemluvit i ostatní.

Jinak za toho Airbuse se omlouvám. Toho jsem zapomněl.

Těch 40.000L je nějakých více jak 3700Eur měsíčně. To je docela nepoměr proti tomu, o čem se zde psalo. A věřím tomu, že toto nebude vše. Nemám nic proti tomu, aby nováček bral opravdu rapidně nižší plat, nastoupil na dobu určitou, ale odpovídající jeho kvalifikaci. A to 1.000EUR jistě není. Z toho nemá možnost splácet platbu za výcvik. A nevěřím tomu, že je Travel 4x levnější než BA. Jim se jedná o problém se krátkodobým kontraktem, ale s jistě přijatelným platem i na GB podmínky. Nováček se musí probojovat a ne očekávat ihned smlouvu s kariérou na celý život.

Bumbác - nepřihlášený host (...178.122...)
24.03.2013 20:29

TVS je totální propad kultury v letectví, tečka. Je tam pár velmi kvalitních lidí, ale taky kluci, kteří se neumí anglicky ani představit. Jak se tam někteří, kteří si na zkoušku s examinátorem nepřinesli ani mapu, dostali, lepší nepřemýšlet. Dnes nemají zelenou poctiví a schopní, ale bohatí. A co se týče toho kapitána z L410, o kterém bylo psáno níže, není to náhodou jistý nejmenovaný, který létal svého času i v Africe a i po těžký kocovině? Gratuluju k výběru, vskutku bomba... Jen tak dál, na dovolenou už jen s Němci. Ještě že máme možnost volby:-)

Petr Popelář (...84.36...)
24.03.2013 19:44

Jivo:Já to nechci pitvat, ale proč by TVS najímal zkušené piloty za více peněz , když tu samou službu mu odvede copilot za litr:-D
Jinak o té společnosti a kultuře jste to popsal přesně, funguje to tak:-)

Vašek - nepřihlášený host (...71.52...)
24.03.2013 19:30

Jivo- A A320?

Celkem 37 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace