Typ letadla: | A320-214 |
Letiště: | Praha - Ruzyně (PRG/LKPR) |
Společnost: | Lufthansa (DLH/LH) |
Registrace: | D-AIZP |
Autor: | Filip Koška |
Datum pořízení: | 17.03.2013 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 6964× |
17.03. První A320 Lufthansy se sharklety se ukázala dnes poprvé v Praze (LH1400/1 z/do Frankfurtu).
WAFe: NEO je technologicky zcela novou generací A320. Čili rozdíl je podobný, jako mezi B737W a chystanou B737Max.
Mám takovou otázku mohl by mi prosím někdo vysvětlit jaký je rozdíl mezi A320 se Sharklety a A320 NEO? :)
Tu - 204! To je for :-)
Konečně z něj udělali TU-204 :) :)
A áno, dajú sa doplniť aj dodatočne, i keď to nie je také jednoduché ako pri novom kuse:
flightglobal.com/news/articles/airbus-close-to-launching-a320-sharklet-retrofit-381239/
Ešte trochu inak:
Označenie, ktoré používa Boeing, je "blended winglet". Na ten existuje patent od Aviation Partners z roku 1993, na ktorom ďalej stavia Boeing. Americký patentový úrad pred časom rozhodol, že "winglet" samotný je natoľko obecný pojem, že nie je možné ho využívať ako komerčný pojem; a tiež že nie je možné presadzovať patent na celý fyzikálny princíp tzv. wingtip fences, len na konkrétne designové prvky wingletu.
Naproti tomu sharklet je ďalší vývojový krok obecného wingletu, kde si Airbus vniesol vlastné detaily, a tie si nechal patentovať práve pod názvom "sharklet".
Ale samozrejme tu zohráva svoju rolu marketing - "blended winglets" aj "sharklets" znejú vždy lepšie, ako "wing surface extensions" alebo "wingtip devices".
Muzu se zeptat, ty sharklety jsou jen na novych kusech nebo se muzou montovat i na starsi stroje, jako je tomu u Boeingu?
Vlasta & MS743: Díky za vysvětlení ;o)
Delta: Je to jen marketing aby se to odlisilo od Boengu - Winglets jsou winglets.
Vypada to v realu velice velice dobre. Zde v Thajsku jiz vidam Air Asia s sharklets. Letoun vypada agresivneji....
Pokud se nepletu, normalni A320 nemohou jen tak sharklety nasadit (je potreba upevnit kridlo)... Na CSA by to vypadalo velice hezky...
Celkem 23 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
WAFe: Hlavně nová generace motorů. Buď GTF od P&W, kde dmychadlo je spojeno s nízkotlakou turbínou přes převodovku (tzn. točí se pomaleji, kdežto turbína mnohem rychleji než dnes). No a nebo LEAP místo CFM56. V obou případech je daleko větší obtokový poměr (10-12:1), tzn. menší spotřeba paliva a méně hluku.