Detail fotografie

SU34


Autor: Petr Popelář
Datum pořízení: 06/1995
Počet hodnocení: 3×
Počet zobrazení: 7698×

Popis:

Nouzové přistání na cestě z Le Bourget




Kategorie a uživatelská alba

Kategorie:

Další fotografie


Komentáře



Gripen1995 - nepřihlášený host (...102.43...)
25.10.2012 22:12

Pavel Venka: Díky za skvělé info! :-)

Juris (...99.134...)
16.10.2012 18:52

Díky za perfektní info.

Jozef Greňa (jose) (...212.1...)
15.10.2012 14:45

Práve dokončujem model. Neuveriteľne krásna mašina!!!

litlestar - nepřihlášený host (...237.227...)
15.10.2012 13:30

Pán Vanka, vďaka za podrobné info.

Pavel Vanka (...242.98...)
15.10.2012 13:02

Pěkná vzpomínka! Loni jsem tuto událost zmiňoval ve svém článku pro LK: 28. 12. 1994, vzlétl v Novosibirsku další prototyp, T-10V-5. Tento letoun s trupovým číslem 45 je známý svým předváděním na Evropských aerosalonech. Byl přelétnut z Novosibirska do Žukovského v létě 1995, dostal efektní nástřik z několika odstínů modré a šedomodré barvy a na „hrbu“ za kabinou bílé číslo 349, což bylo číslo exponátu pro pařížský aerosalon v Le Bourget. Před přelétnutím do Paříže, kde byl prezentován pod exportním označením Su-32FN, byl předváděn v Žukovském generálnímu konstruktéru M. Simonovovi, přičemž došlo k nepříjemné události – během přiblížení na přistání se vysunula pouze přední podvozková noha. Zkušební pilot udělal tedy průlet nad drahou, zakončený zatáčkou na vysokém násobku přetížení, čímž se podařilo zaseklý hlavní podvozek uvolnit a na druhý pokus bezpečně přistát. Násilné vysunutí podvozku se neobešlo bez poškození a T-10V-5 bylo nutno urychleně opravit a připravit pro Le Bourget. Přelet do Paříže se podařil, pro jistotu se zde letoun představil pouze na statické expozici. Ukázalo se to jako správné řešení, neboť během přeletu zpět z Paříže do Žukovského 20. 6. 1995 došlo k selhání hlavního hydraulického okruhu a piloti I. Votincev a I. Solovjev museli nouzově sedat v Praze na Ruzyňském letišti. Podvozek vysunovali havarijně a ještě ke všemu byl zabržděn. Po dosednutí na dráhu Ruzyně tedy u Su-32FN okamžitě praskly pneumatiky na hlavním podvozku a „Suška“ proběhla celou délku dráhy na discích kol v závoji dýmu a jisker. Nouzové přistání nakonec dopadlo dobře, za pár minut po Su-32FN přistál pro jistotu i Žeňa Frolov se Su-35, celé drama sledující ze vzduchu. Příčinou selhání hydraulického systému byla závada na nedostatečně vyzkoušeném hydraulickém čerpadle NP-128. Do Prahy spolu s náhradními díly (vypůjčenými z T-10V2) přiletěli specialisté z OKB Suchoj a NAPO, 3. 7. 1995 byl opravený T-10V-5 zalétán a 4. 7. odlétl již bez dobrodružství domů do Ruska. Tato mimořádná událost byla impulsem pro několik technických změn v hydraulické instalaci letounu a v systému indikace vysunutí podvozku.

Ahoj - nepřihlášený host (...201.55...)
15.10.2012 12:56

..pak stál před hangárem F. Byl jsem se tam na něj jako student podívat.

Petr Popelář (...84.36...)
15.10.2012 08:01

Letadlo (snad pro závadu na hydraulice) nouzově přístávalo v PRG při návratu z pařížského aerosalonu.
Prázdné gumy jsou výsledkem tohoto manévru.Spolu s ním normálně přistál ještě i SU35, se kterým letěl společně.

Jendapilot - nepřihlášený host (...148.240...)
15.10.2012 00:33

Víme víc info? proč leží na prázdnejch gumách :-) sučka miluju,bravo,díky náčelníku! :-)

Honza - nepřihlášený host (...67.76...)
15.10.2012 00:23

Ty lopaty a košťata jsou prostě k sežrání :-)

Celkem 9 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace