Detail fotografie

C17A


Typ letadla: C17A
Letiště: Praha - Ruzyně (PRG/LKPR)
Společnost: USAF
Registrace: 89-1192
Autor: LukaSH
Datum pořízení: 07.08.2012
Počet hodnocení: 1×
Počet zobrazení: 2787×

Popis:

07.08. V krátké době další C-17 USAF v Praze, přílet na RWY24.

AKT



Kategorie a uživatelská alba

Další fotografie


Komentáře



Michal Krsek (...45.177...)
09.08.2012 00:23

Jinak registrace se da celkem pohodlne zjistit ze seznamu toho, co lita (a uz nekdo vyfotil) :-)

Petr Popelář (...95.40...)
08.08.2012 11:11

Cituji: Později (někdy v padesátých nebo šedesátých letech) se u starých letadel začalo před číslo psát ještě O- jako Obsolete (zastaralý), ale mám dojem, že dneska se to už zase nepoužívá.

Prominte, opět nepřesnost, O- se používalo jeden čas na letadlech vyřazených ze služby.Tedy nelétajících a odstavených, případně koupených nějakou organizací co je provozovala civilně.Ale to se dostaneme do začarovanho kruhu,protože tomu byla přidělena civilní imatrikulace a vojenské číslo vesměs uvedeno do původního stavu:-)

Petr Volek (...201.48...)
07.08.2012 22:56

Joo,je to pravda,uvedený rok není zařazení do stavu ale datum objednávky,sorry.

Milan Klouček - nepřihlášený host (...85.226...)
07.08.2012 22:44

To číslo by správně mělo být 89-1192 (nebo možná 99-1192, nemám moc přehled o těchhle moderních potvorách). První číslice se na letadla nepíše, což dříve moc nevadilo, protože málokterý aeroplán vydržel ve službě déle než deset let. Později (někdy v padesátých nebo šedesátých letech) se u starých letadel začalo před číslo psát ještě O- jako Obsolete (zastaralý), ale mám dojem, že dneska se to už zase nepoužívá. Výrobní číslo musí mít nejméně čtyři cifry, pokud jich má míň, doplňuje se zepředu nulami.
Jinak ten rok v čísle letadla je tuším rok objednání, skutečný rok dodání tak může být o něco jiný.

Radek Blaszczyk (...228.20...)
07.08.2012 14:06

PV: Já to napsal bez pomlčky, ale jinak myslel jsem to takhle 91-192 buď s A nebo bez ?

Kuba J. - nepřihlášený host (...71.98...)
07.08.2012 13:39

Tak buď v tom amíci mají bordel nebo záměrně zkreslujou skutečnost, i oficiální stránky boeingu udávají první let 15. září 1991. První operační letka byla zformovaná v roce 1995. A citace z webu theaviationzone.com:
"The C-17 program was restructured in 1990 following the OSD Major Aircraft Review, reducing the planned buy from 210 to 120 aircraft. After several delays, the first C-17A (T-1 #87-0025) successfully accomplished its maiden flight on 15 September 1991, and deliveries to the 17th Airlift Squadron (AS) at Charleston AFB, SC began on 14 June 1993. On 17 January 1995, the squadron was declared operationally ready."
Na druhou stranu na jiné stránce s registracemi vyrobených Globů to číslo/rok sedí. Ale stále mi to přijde divné.

Kuba J. - nepřihlášený host (...71.98...)
07.08.2012 12:46

PV: aha, tak to už se ani anglické wiki nedá věřit, ta udává první let prototypu 1991 a zařazení do USAF o dva roky později. No musim se poohlédnout po jiných stránkách po dalších informacích.

PV - nepřihlášený host (...201.48...)
07.08.2012 12:32

formát registrace letadel USAF je XX-YYYY kde XX je rok,kdy bylo letadlo zařazeno do stavu USAF a YYYY je jeho pořadové číslo. Pro Kubu J - prototyp Globemasteru (YC-17) poprvé vzlétl 1987 (87-0025)

Radek Blaszczyk (...228.20...)
07.08.2012 10:50

Neměla by ta registrace být spíše: 91192A ?

Kuba J. - nepřihlášený host (...71.98...)
07.08.2012 10:23

Já původně myslel, že první dvojčíslý je rok výroby, ale jelikož Globe poprvé vzlétnul v roce 1991 tak to bude něco jiného. Každopádně je fajn, že je rwy24 zas v plném provozu.

Celkem 12 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace