Detail fotografie

Iljušin IL62


Typ letadla: Iljušin IL62
Letiště: Havana - Jose Marti (HAV/MUHA)
Společnost: Aeroflot (AFL/SU)
Registrace: Neznámá
Autor: Petr Minařík
Datum pořízení: 1973
Počet hodnocení: 3×
Počet zobrazení: 5867×



Kategorie a uživatelská alba

Další fotografie


Komentáře



Karl von Bahnhof - nepřihlášený host (...149.102...)
14.06.2013 10:44

pokud je mě (nejen ze starých LŘ) známo, ČSA při letech IL-62/M do Montrealu i Havany (případně později do New Yorku, Toronta a Mexico City) a většinou i zpět až do "vylepšení" s pokusy nonstop letů z Havany zpět, používaly k dotankování servisní přistání na letišti Gander. Dělaly to i Interflug, LOT, Malev a zejména Aeroflot, který tam měl svou "bázi" s několika mechaniky a především mohl tankovat vlastní benzin ze svých tanků, nikoli za devizy. Další zastávku pro tankování v Shannonu dělaly i Británky ČSA/Cubana, IL-18 a někdy také IL-62.

MilanS - nepřihlášený host (...117.130...)
13.01.2011 12:30

To: Petr Popelář: Díky za info!

Petr Popelář (...161.253...)
12.01.2011 22:12

milans byly tři a jedna skončila srážkou s An24 a jedna pokud se pamatují explozi, letouny byly pronajaty od Air Canada

MilanS - nepřihlášený host (...160.72...)
12.01.2011 21:42

TO: Vidlák a Petr Popelář: Pánové díky za pěknou debatu! O trase Aeroflotu do Havany přes Murmansk jsem nikdy neslyšel, ale s TU 114 to muselo být něco! Ta DC-8 Cubany neměla dlouhého trvání, že? Myslím, že snad havarovala.

Petr Popelář (...84.36...)
12.01.2011 13:32

VidlaáK: To je fakt a bylo to v sezoně jednou za 14 dní, navíc jednou týdně létala Il-62 nebo i DC-8

Vidlák - nepřihlášený host (...231.116...)
12.01.2011 13:22

Zbrklost se nevyplácí, opět mám v předchozím příspěvku chybu. Rusové pro lety do Havany v 60tých letech používali TU114, nikoliv TU104.
Je možné, že v polovině 70tých let ještě létala BB318 pravidelně do Prahy. Ale zrovna v té době měli Kubánci pro BB318 důležitější poslání, protože převáželi do Angoly své zbraně a bojovníky. I když tehdy BB318 startovaly ze Santiaga de Cuba, které je o 800 km východněji než Havana, přesto byla Angola na hranici doletových možností BB318.

Petr Popelář (...84.36...)
12.01.2011 13:01

Já spíš říkám , co si pamatuju, BB318 létala pravidelně ješte v polovině sedmdesátých let spolu s Il-62.

Vidlák - nepřihlášený host (...231.116...)
12.01.2011 12:48

Omlouvám se za předchozí nepřesnosti. V 60tých letech ČSA létala s BB318 pronajatými od Cubany trasu Praha-Shannon-Gander (případně Halifax)-Havana a zpět. V druhé polovině 60tých let ČSA na této trase také nasazovala IL 18. Aeroflot v 60tých letech používal TU 104, který létal trasu Moskva-Murmansk-Havana bez dalších mezipřistání. V polovině 70tých let na pravidelnách linkách do Havany ČSA, Cubana i Aeroflot používaly IL 62, tehdy již kubánské BB318 pravidelně do Evropy nelétaly.
Trasa IL 62 ČSA byla Praha - Montreal - Havana a zpět také vždy přes Montreal. To vylepšení Havana - Praha bez mezipřistání bylo zavedeno asi až v 80 tých letech. Aeroflot měl trasu Moskva-Rabat-Havana (www.il-62.ru/library/aik2001_3_4).
IL62 Cubany se vždy držely trasy Praha-Madrid-Santa Maria(Azory)-Havana a zpět opět s mezipřistáním na Azorách a v Madridu.
Výběr letiště pro mezipřistání se také řídil snahou ztížit možnost emigrace. V srpnu 1976 jsem při mezipřistání v Montrealu zažil, že letušky ČSA nasměrovaly pasažéry do odlehlé části letištního terminálu, kde je uzamkly.

Petr Popelář (...84.36...)
12.01.2011 11:36

ČSA používaly k mezopřistání s IL62 Montreal nebo Gander a s Il-62M zpět to už většinou vyšlo, občas se tankovalo někde v Evropě, většinou AMS nebo FRA.
Cubana měla se západem problém a létala spodem přes Madrid nebo Santu Marii s BB-318

Petr Popelář (...84.36...)
12.01.2011 11:33

Shannon není v Kanadě:-)

Celkem 16 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace