Typ letadla: | Z142 |
Letiště: | Podhořany (LKPN) |
Společnost: | Aeroklub ČR |
Registrace: | OK-MNF |
Autor: | Vítězslav Vítek |
Datum pořízení: | 10/2010 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 2863× |
Jednomotorový dvoumístný dolnoplošník. Poháněn je motorem M337 AK o výkonu 156 kW (210 k) s kovovou vrtulí Avia V-500A o průměru 2 m. Verze Z-142C se odlišuje především kompozitovou vrtulí a byla přijata jako cvičný stroj letectva armády ČR. V.č. tohoto stroje je 0283 a byl vyroben r. 1982, Moravan n.p. Max. rychlost 231 km/h, max. dolet 950km, dostup 5000m.
ted jsem si vsiml:
"Zlin Z-142 je pravděpodobně nejúspěšnějším moderním sportovním letadlem československé výroby. Jeho prototyp vzlétl 29. prosince 1978."
jak se pozna moderni sportovni letadlo ? ;-) protoze srovnavat Z-142 a radu Trener nejde - uz jenom poctem vyrobenych kusu....
jo jo, toto je nebezpeci internetu, informace jsou tam a uz nikdo neresi, jestli jsou pravdive...napr. o L-610 je na airliners.net napsane, ze nekolik kusu bylo dodanych Aeroflotu a tato informace postupne probublala i jinam, staci chvilku googlovat...
to MID-21: Já neříkám, že tomu věřím...jen předávám vyčtené informace dál :-) Po pravdě mi to trochu divný bylo...nikdy jsem žádnou 142ku s kompozitovou vrtulí neviděl...to ale neznamená, že by ji nikdy nemohla mít.
To Vítězslav Vítek :nesmíš věřit všemu co se kde napíše Z-142C nemá kompozitovou vrtuli a nemá ji ani Z-142CAF která byla přijata za cvičný stroj letectva AČR.Oba typy mají vrtuli V-500A a její listy jsou zhotoveny z duralu.CAFka se oproti C liší hlavně v avionickém vybavení.
Kompozitová vrtule je použita až u Z-242,143.
VNE a maximální rychlost jsou trochu odlišný pojmy :-)
u Z-142 je VNE 333km/h a ne 231....
jen místo www má být http
Z-142C ma kompozitovou vrtuli ? ja myslel, ze se puvodne jednalo o lehce upravenou Z-142, ktera mela kanadskou certifikaci. Ale porad s vrtuli V-500
Celkem 10 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Vne pro akrobatickou verzi 333 Km/h
normal verzi 332 Km/h