Detail fotografie

Z43


Typ letadla: Z43
Letiště: Mariánské Lázně (LKMR)
Společnost: Air Special (ASX)
Registrace: OK-WOE
Autor: Petr Popelář
Datum pořízení: 09/1991
Počet hodnocení: 0×
Počet zobrazení: 3124×



Kategorie a uživatelská alba

Kategorie:

Další fotografie


Komentáře



MH - nepřihlášený host (...103.45...)
03.03.2015 22:51

Ono na konci křídla samozřejmě není štíhlé, ale u trupu je štíhlejší než na řadě 26 např. Na druhou stranu je řada 42 pilotážně neuvěřitelně přívětivá (kromě pádových vlastností a náchylností na pád do vývrtky)

Michal - nepřihlášený host (...64.72...)
08.02.2010 08:44

to Agjan:
profil na Z-142 bych moc stihlym nenazyval a s tou bohatou zivotnosti bych si taky dovolil polemizovat. ale jak pise harry - letadla vznikaji podle zadani a v dobe, kdy rad 42/43 a potom 142 vznikala, tak se o tom, ze eroplany maji litat bez generalnich oprav a velkych prohlidek ani nesnilo. no a proto dneska vsechny Zliny valcuji cessny a jine podobne kramy....

Harry Šoumen - nepřihlášený host (...179.145...)
06.02.2010 19:19

No protože éra vznikaj podle zadání. Že pan Mikula uměl udělat nádherné éro, ukázal na Zlínu 50. Zadání pro Z-42 a následné bylo takové, že z toho krásné a ekonomické éro ani vzniknout nemohlo...

Agjan - nepřihlášený host (...71.116...)
06.02.2010 04:26

Ty woe, to je éro. ing.Mikula prý dal svým letadlům dobrou technickou úroveň, relativně bohatou životnost a možnost pružně se přizpůsobovat provozním podmínkám. Byl ale na rozdíl třeba od ing.Vlčka trochu přezíravý k aerodynamice, například své "věci" nedával ze zásady foukat v aerodynamickém tunelu a bohužel je to na jeho letadlech vidět. Třeba Z-142, má docela štíhlý profil křídla, ale bohužel po celém rozpětí stejný. To je z hlediska technologie výroby někdy výhodné, ale z hlediska aerodynamiky jde o krok zpět.

Celkem 4 záznamy

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace