Detail fotografie

MD11F


AKT
Typ letadla: MD11F
Letiště: Amsterdam (AMS/EHAM)
Společnost: Varig Log (VLO/LC)
Registrace: PR-LGD
Autor: Milan Cibulka
Datum pořízení: 28.11.2007
Počet hodnocení: 0×
Počet zobrazení: 3126×

Popis:

28.11.2009 havaroval při startu na letišti Šanghaj-Pudong nákladní letoun MD-11 reg. Z-BAV zimbabwské společnosti Avient (výr.č. 48408/457) mířící přes Biškek do Harare. Po přejetí dráhy jej zachvátily plameny. Tři členové posádky ze sedmi zahynuli. Avient Aviation ho měly ve flotile teprve 8 dní... Na snímku je ještě v barvách VarigLog.

AKT



Kategorie a uživatelská alba

Další fotografie


Komentáře



B. - nepřihlášený host (...245.34...)
01.12.2009 12:44

Na pprune jsou komentáře od pilotů MD11, že to je letadlo, na které si nikdy nezvykli, apod. Sice hezký, ale ta koncepce s motorem vzadu prostě asi má větší riziko, než moderní dvoumotory (777, 330). To samé platí pro čisté zadomotory, 154, 62, VC10, apod. Na první pohled šikovná kombinace, čisté křídlo, ale problémy se stabilitou/centráží, ploché vývrtky, krátké vzdálenosti od aerodyn. těžiště a ocasních ploch, dodávka paliva z křídel, jeden požár může být fatální, apod.

HiPPoCZ - nepřihlášený host (...250.109...)
30.11.2009 07:36

K těm nehodám, někde jsem četl, že DC10 a MD11 mají vyšší nestabilitu při přistání a jsou velice zrádné. U MD11 se to snažili vyřešit nějaký elektronickým bazmekem, ale prý když jsou poryvy větru, tak ho piloti vypínají, protože je to spíš ku škodě než k užitku.
Samozřejmě, jsou to informace jedna bába povídala z nějakého fóra, takže pravda může být úplně jiná :D

M_V - nepřihlášený host (...208.33...)
29.11.2009 19:04

yhnatko: Díky za odkaz, vyhodilo mi to různé jiné statistiky, ale tuhle jsem nenašel. Podle sloupcového grafu na straně 22 to pro MD-11 opravdu nevypadá hezky :-(. Ve srovnání s moderními widebodies vychází s převahou nejhorší. Pokud se připočítají letošní nehody 1x310, 1xA330 a 2xMD-11, tak se to ještě zvýrazní a dopadne dokonce hůř než DC/MD-10.

jarda - nepřihlášený host (...150.165...)
29.11.2009 17:22

Každé letadlo zabolí a MD11 dvojnásob. Škoda že se moc neuchytila.

yhnatko - nepřihlášený host (...67.21...)
29.11.2009 17:15

Nie je nič ľahšie. Stačí si zadať do google "air accident statistics" a
vyhodí to napr. toto:
www.boeing.com/news/techissues/pdf/statsum.pdf

M_V - nepřihlášený host (...208.33...)
29.11.2009 15:48

Georgo: Já mám podobný dojem jako hansb a Milan Cibulka. Ale je to jenom DOJEM, nic víc. Existují nějaké dostupné statistiky nehodovosti podle typů? Našel jsem jenom tuhle: link://www.airdisaster.com/statistics/ ovšem končí rokem 2004 a počítá jenom nehody s "passenger fatality", což zrovna pro charakteristiku vážných nehod u typu s významným podílem nákladních verzí není vhodné kritérium.

Přesto tam ale MD-11 obsadil druhé nejhorší umístění hned za Concordem (který navzdory jediné vážné nehodě za 20 let provozu dopadl nejhůř vinou malého počtu uskutečněných letů).

Docela by mě zajímalo, jak by taková statistika vypadala se započtením posledních 5 let a s vážnými nehodami bez obětí na životech cestujících (jako třeba tyhle carga, nebo B777 na LHR se zamrzlým palivem). Pokud někdo máte link, rád se podívám.

Bubak (...208.78...)
29.11.2009 15:24

...myslim ze tech je v Mojave hafo..

Georgo - nepřihlášený host (...176.213...)
29.11.2009 11:09

No tak těžkou nehodu měly letos dvě, a další dvě měly lehčí nehodu, tak se dá říct, že se jim letošní rok zrovna moc nevydařil. Ale to stále neznamená, že je správné, aby o nich někdo prohlašoval, že mají "furt samej průser". Kolik průserů měly třeba minulý rok? A kolik průserů za posledních několik let měly např. B73x, A32x, nebo MD8x? Já vím, tohle jsou typy, kterých létá podstratně víc kusů, než MD11, a proto když je jich víc, tak mají logicky i víc nehod (když tedy budeme do nehod počítat třeba i birdstrike, nebo tvrdé přistání - což samozřejmě také jsou nehody).
Prostě můj názor je, že MD11 nikterak nevybočují z řady, a nejsou nebezpečnější než ostatní letadla. Každopádně letět tímto strojem (např. s KLM na SXM :-) )je jedním z mých snů, a doufám, že se mi tento sen někdy splní.

Milan Cibulka (...218.160...)
29.11.2009 10:19

Georgo
Já nikoho nezkouším :-)
Nehod letadel je samozřejmě víc,ale ten průser je míněn v souvislosti s MD-11 v tomto roce a potažmo v relativně krátkém časovém období.A tak nějak tu neřešíme,kdo za ten průser může.
Můžeme se shodnout na tom,že tenhle rok je pro MD-11 smůlovatej? ;-)

sg - nepřihlášený host (...161.57...)
29.11.2009 09:52

Tak pane Cibulko, my víme, že víš, tak ho nezkoušej... :-D
A hezky jsi ho dal. No jak ti tu přátelé závidí, fotíš krásný exoty i když tohle je hodně smutnej krasavec.

Celkem 22 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace