Detail fotografie

B737-7GL


Autor: Weibao Team
Datum pořízení: 03/2009
Počet hodnocení: 0×
Počet zobrazení: 10422×

Popis:

25.03. Ranní odmrazování (de-icing).




Kategorie a uživatelská alba

Další fotografie


Komentáře



xeno - nepřihlášený host (...163.155...)
27.05.2012 15:22

"Terminátor: Vzpoura strojů"! S touhle fotkou bych šel klidně i na "neletecký" weby! Paráda.

litice41 (...70.238...)
04.11.2011 23:10

V náhledu stroj připomíná brouka Pytlíka, nebo Méďu Béďu :-)
Pro PV: Já bych namísto usazování použil tvoření. Myslím, že námraza jako taková sama o sobě ve vzduchu není.

S - nepřihlášený host (...173.81...)
15.03.2010 18:39

A neposral sa z toho? Ja by som to nejak vo velkom nepil. Ináč to má takú sladkastú chuť, teda TYPE 1 oranžový

Tomas - nepřihlášený host (...124.114...)
15.03.2010 12:02

Odmrazovani jsem na Ruzyni delal pro CSA.
CSA pouziva dva druhy odmrazovaci smesi. Type I je de-icing (step one), v zavislosti na teplote a srazkach (dest, snih, mrholeni atd...) se micha s horkou vodou. V extremnich pripadech (namrzajici dest) se pouziva 100% Type I. Ve vetsine pripadu je dostacujici Type I v pomeru 25/75 (25% odmrazovaci kapaliny a 75% vody) nebo 50/50. Type II je anti-icing (step two), neredi se a pouziva se az po step one.
Spotreba se lisi od velikosti letadla, jeho namrznuti a meteorologickych podminkach. Muze to byt od par dsesitek litru az po nekolik stovek.
Melo by to byt nezavadne. Byl jsem s tim ve styku skoro porad, sam jsem byl i nekolikrat nechtene i chtene odmrazen :D
Nekdo to i na ukazku bezzavadnosti vypil, kdyz se verejnost (blizci obyvatele LKPR) poburovali nad pouzivanim chemikalii pro odmraz.

PV - nepřihlášený host (...213.51...)
12.12.2009 11:44

úplně zjednodušeně - používá se jen jedna chemikálie naředěná vodou podle požadavků posádky.Samotný proces má dvě fáze - de-icing - ten se provádí co nejteplejší směsí horké vody a té chemikálie anebo do teploty -3° to jde i jen horkou vodou. Ve druhé fázi se letadlo postříká hustou směsí,která po určitou dobu chrání ošetřené plochy před dalším usazováním námrazy.

hansb - nepřihlášený host (...240.80...)
12.12.2009 11:14

Takže zjednodušeně se jedná asi o de - icing(odmrazit) a anti - icing(chránit před dalším namrznutim) je to tak?

jendapilot - nepřihlášený host (...178.66...)
12.12.2009 11:10

Jsou dva druhy chemikálií, jedna letadlo odmrazí a druhá vytvoří vrstvu, která letadlo chrání do té doby, než je samo schopné odmrazování. Hraje zde roli tzv. hold over time, což je čas, po který chemikálie na letadle chrání letadlo. Při vzletu při určité rychlosti odteče a letadlo pak používá svoje prostředky odmrazování (hlavně vyhřívané náběžky křídel a vstupy motorů teplým vzduchem od vysokotlakého kompresoru motoru,elektrické vyhřívání čelního štítku a pitotstatických hubic, apod.)..

James - nepřihlášený host (...45.117...)
12.12.2009 10:44

Ja myslím, že se používá jak horká voda tak nějaká chemie. Horkou vodou se letadlo postříká kvůli odstranění ledu nebo sněhu a chemie se použije na to, aby letadlo poté nějakou dobu nenamrzalo. Jinak deicing se dělá na místě speciálně určeném, kde je zaručen odtok těchto látek. Co vím, tak se strikaji VOP, SOP a kridla.

Jan - nepřihlášený host (...70.175...)
12.12.2009 10:32

To musi byt "dobrota".. Co je to za chemikalii? Kam to pak odteka? Kolik litru padne na letadlo? A co se vsechno strika? Dekuji za odpoved 4x :-)

Máchal - nepřihlášený host (...142.234...)
12.12.2009 09:59

to Mechanik:
a jaký by to mělo smysl ta horká voda která pak zase zmrzne?

Celkem 11 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace