Detail fotografie

Z43


Typ letadla: Z43
Letiště: Jindřichův Hradec (LKJH)
Společnost: Aeroklub ČR
Registrace: OK-DOA
Autor: Tomáš Vítek
Datum pořízení: 06/2009
Počet hodnocení: 0×
Počet zobrazení: 5226×

Popis:

Finále dráhy 07L




Kategorie a uživatelská alba

Další fotografie


Komentáře



mameluk - nepřihlášený host (...160.9...)
10.12.2009 15:23

Jirko M ty jsi vážně magor...

Jirka - nepřihlášený host (...201.62...)
09.12.2009 12:16

Spadne, ale ne jen tak samo od sebe, musíš se o to snažit, nebo to hodně pokazit, pokud máš kuličku uprostřed tak je to dobrý. Se Z-43 jsem nikdy vývrtku nezkoušel, se Z-42 a 142 ano. Ve čtyřech lidech do bude asi dost rychlý a hůř to půjde vybrat.

Jirka - nepřihlášený host (...201.62...)
09.12.2009 12:14

Tady na té fotce zrovna kulička uprostřed není, chce to čistou pilotáž. :-)

honza - nepřihlášený host (...244.81...)
09.12.2009 00:36

no to je pravda, to co píšeš, ale zkoušel si s tím někdy vrtat? ono ti to do toho vrtáku klidně padne i při těch 140 ;)

Jirka - nepřihlášený host (...201.62...)
08.12.2009 22:19

Slovo Svazarm používám ze srandy, aerokluby vytvořily ve svých řadách představu, že Z-43,142 a 42 pod 140 km/h spadne. minimální bezpečná rychlost je dle metodiky padová + 20 km/h. Pro plnou Z-43 je to 89+20 =119 km/h Takže 120 km/h není průser, ale minimální bezpečná rychlost. Já se jen snažím změnit pověst Z-43 jako "svině", která pod 140 km/h spadne do vývrtky. Pravda ale je, že velká rychlost malá chyba, malá rychlost velká chyba. Z brždění při navigačních soutěžích mám vyzkoušeno, že lehká Z-43 ( jedna osoba a cca. 60 l paliva) na velkých klapkách a plném plynu leti IAS cca. 70 km/h, CAS je přitom asi 80 km/h, protože už je to dost natažený. Pořád to jde řídit křidélky.

Jirkapilot (...100.138...)
08.12.2009 20:46

...160 km/h, cca 580m QNH (letiste je 513 m), 5 m/s dolu, 800 m k prahu drahy 07L...na plynu to asi vyslo, na UZPLN zadna zprava o OK-DOA neni :-)

Jakub - nepřihlášený host (...180.123...)
08.12.2009 20:46

Můžeš letět pomaleji, ale vše v létání je o rozdělení pozornosti. Pokud ji správně nerozdělíš mezi vnějším prostředím a vnitřním prostředím za letu, tak potom jakékoliv zaváhání tě stojí ztrátu rychlosti a pokud máš 130 km/h a padne ti na 120 km/h při plném zatížení /4 lidi na palubě/ je to průser. Pokud ti padne rychlost ze 140 na 130 tak to ještě jde, chybu můžeš odhalít včas a ne těsně před pádovou rychlostí a uvedením do vývrtky (i když je tam zvoneček).

Rychlost je 160 km/h právě proto, že je úhel malý. Na 160 km/h se chodí s malými klapkami a při 160 km/h se vytahují velké. Rychlost pak klesne na 140 km/h a pokračuje se na 140 km/h klasické přiblížení.

Pilot jde na 160 km/h, má malé klapky protože je daleko a nízko a až bude pro pilota v bezpečné vzdálenosti, tak si velké klapky vytáhne,stáhne rychlost na 140 km/h a přistane.

Ale to už tu všichni psali......

Jirka - nepřihlášený host (...201.62...)
08.12.2009 19:18

Je pravda, že ta rychlost v týhle poloze je zavádějící, nevím co se s nídělo potom, ale úhel je fakt strašně malej

mameluk - nepřihlášený host (...160.39...)
08.12.2009 13:14

.....dyť to řikám!Nejakej mistr světa v navigaci pro kterého příručky neplatěj. Nejsem žednej svazarmovec a nalétáno mám také dost, ale ještě jsem asi nenalétal tolik, abych létal bez mnohdy potřebné rezervy. Dám klidně Jirkovi za pravdu, že jsou situace, které si vyžadují trošku jiný způsob létání než říká příručka, ale to rozhodně neplatí pro letce s nevelkou zkušeností a i většina zkušených létá jak se má a netahá čerta za vocas a nenavádí nezkušené aviatiky k riskantním pokusům

vorel - nepřihlášený host (...207.180...)
08.12.2009 10:26

Jirka: ale i za Svazarmu se létaly navigační soutěže s přistáním na přesnost. A ten Váš "typický svazarmovec" se i přesto tenkrát dovedl trefit na nulu. Vzhledem k tomu, že fotka neukazuje přistání při navigační soutěži, nechápu Vaši poznámku o typicky svazarmovském přistání. Nevidím nic nenormálního na tom, když se na finále pilot dotahuje na plynu pod mírným úhlem. Ale je to věc názoru. Já bych pod 140 km/h na finále nechodil. Ono je třeba brát v úvahu i vnější teplotu. 125 km/h v horkém létě, nevím, nevím.

Celkem 23 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace