Detail fotografie

Cessna 172N


Typ letadla: Cessna 172N
Letiště: Praha - Kbely (LKKB)
Společnost: Private
Registrace: OK-VVV
Autor: Petr Kubečka
Datum pořízení: 05/2008
Počet hodnocení: 0×
Počet zobrazení: 8637×

Popis:

Do Aviatického klubu se ze Slovinska vrátil OK-VVV. Byl tam do něj instalován nový dieselový motor Centurion 2,0, který s výkonem 100kw pohání samostavitelnou třílistou vrtuli. Momentálně stojí ve Kbelích, kde čeká na zálet ÚCL a poté se vrátí do služeb školy, která na něm provádí výcviky PPL, CPL a IR.




Kategorie a uživatelská alba

Další fotografie


Komentáře



mariov8 - nepřihlášený host (...213.48...)
27.06.2011 14:06

Vzduchové potrubí přivádějící vzduch ke chladiči chladící kapaliny motoru. A ve směru letu vpravo je chladič plnícího vzduchu.

Petr Kubečka (...177.61...)
25.06.2011 11:48

Nejsem si stoprocentně jist ale tuším že je to pouze vzduchové potrubí.

PeterV - nepřihlášený host (...95.233...)
05.06.2011 17:42

Co je pod tím velkým bílým krytem na pravé straně snímku?

Abdullah - nepřihlášený host (...103.183...)
23.09.2008 17:07

Je fakt, že Thielert jako takový má poněkud rozporuplnou pověst, ale musím říct, že se mi s tím lítá naprosto nádherně. Má to takovej zvláštní zvuk a vůbec je to zase něco jinýho :-)

Navíc - dieselový neznamená nic, když už, tak by se mělo říkat Dieselův motor (a tam šlo opravdu o princip, tedy vstřikování paliva pod vysokým tlakem do horkého vzduchu stlačeného v komoře, kde palivo následně samo chytne). Vyrobit takovej motor na beznín by sice šlo, ale výkon by stál za houby, stejně jako účinnost a hospodárnost. Jde tam o kompresní poměry.

Kromě toho - do tohoto motoru je lepší dávat motorovu naftu, ale obecně se opravdu častěji používá JET A1. Zmrznutí nafty tolik nehrozí, protože je stále ohřívána a cirkuluje (systém common-rail, tedy palivo pod vstřikovacím tlakem už v potrubí a co vstřikovače nespotřebují, se vrací do nádrží). Ty zpětné trubky mi vedou akorát kolem nohy, a můžu říct, že to palivo není teplé, ale horké. Takže zamrznutí bych se za letu nebál. Jsou tam dokonce kontrolky, které mají na příliš vysokou teplotu paliva upozornit, takže spíš hrozní opačný extrém.

John - nepřihlášený host (...176.94...)
05.09.2008 23:31

kuceratoo: Ty jsi ale vůůůůl :D Bych chtěl vidět jak leješ do oktávky tdi benzín :D

Honza - nepřihlášený host (...160.92...)
05.09.2008 20:54

To je pěknej motor, čistej, novej, krása strojů.. Hezké :)

Martin_V - nepřihlášený host
29.05.2008 22:41

To jsem zvědav, jaké s tím motorem budou zkušenosti. Předchozí verze (1.7) prý byla značně náročná (a drahá) na údržbu. Navíc Thielert Aircraft Engines GmbH je v současné době insolventní.

link://en.wikipedia.org/wiki/Thielert
link://en.wikipedia.org/wiki/Centurion_Engines
link://www.dieselair.com/

Situace v oblasti vznětových motorů pro všeobecné letectví se zdá být poněkud turbulentní (byť dieselu se v principu věří).

TOMTOM - nepřihlášený host
29.05.2008 07:11

No nevím jak by samovznícení,tedy vznětový motor, fungovalo na benzin.

blm - nepřihlášený host
28.05.2008 23:13

Pod kapotou čisto ,jak v pokojíčku..

pku - nepřihlášený host
28.05.2008 22:16

Autor:
Do motoru se bude tankovat Kerosin a ten by měl snad nějaké ty nemrznoucí přísady obsahovat.
Teda alespoň doufám protože pokud to má někomu zamrznout tak to s mojí smůlou budu já.:-)

Celkem 15 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace