Detail fotografie

IL62M


Typ letadla: IL62M
Letiště: Banjul (BJL/GBYD)
Společnost: Gambia Government
Registrace: C5-RTG
Autor: pepi
Datum pořízení: 10/2007
Počet hodnocení: 0×
Počet zobrazení: 3344×



Kategorie a uživatelská alba

Kategorie:

Další fotografie


Komentáře



tupolev - nepřihlášený host (...220.212...)
05.12.2009 10:03

toho malýho kola vzadu jsem si u IL-62 nikdy nevšiml

PM - nepřihlášený host
29.05.2008 01:53

Uhel zaveseni motoru ma prakticky konstrukcni duvod ve spojeni s uhlem nabehu kridel behem letu. Naproti tomu uhel nastaveni stabilizatoru vodorovnych ocasnich ploch se ridi polohou teziste behem startu, letu v cestovni hladine a pri pristani. Pri zajizdeni na stojanku se stabilizator vraci do neutralni polohy. Takze shrnuto, spravna poloha stabilizatoru, nejen u dvaasedesatky, odpovida vypoctum posadky, stowingu, palubniho pocitace, pro ocekavany rezim letu. Nastaveni uhlu stabilizatoru a jeho kontrola patri mezi t.zv. povinne ukony posadky. Prestavovani stabilizatoru umoznuje docilit pusobeni prijatelnych aerodynamickych sil zpetne do rizeni umerne ke svalove sile pilotu ci citlivosti autopilota. Pridak na zemi behem vzletu drzeli piloti uplnym odtlacenim volantu od sebe. S narustajici rychlosti zvolna volanty pritahovali. Po pristani byl sled opacny.
"Platek" pod trupem je leva antena automatickeho radiokompasu (L a P kus), kryt od kridla k ocasu skryva palivove potrubi od kridelnich nadrzi k motorum. Ostruhova kolecka umoznovala IL62 mit na zemi podlahu vodorovnou, "nikoliv z kopce" jako u VC10. Kolecka castecne vycnivala z draku ven i behem letu. Pri startu plnila ulohu ochrany trupu pred povrchem drahy pri prekroceni doporuceneho uhlu nabehu. Vyvazeni trupu vodou (pri malem poctu cestujicich a zbozi) byvalo obcas dost nakladne. Napr. v Kuwaitu byla voda hodne draha.

Dan Svoboda - nepřihlášený host
28.05.2008 09:13

Děkuji Vlastovi a petrup za objasnění. Právě ochota diskutujících si navzájem vyměnit své znalosti dělá planes.cz tak dobrou stránkou.

Vlasta - nepřihlášený host
28.05.2008 05:39

S motorama mas pravdu, ze jsou sklopeny kvuli letovym vlastnostem. Udrzet pridak na zemi to jenom pomaha; predpokladal jsem, ze je to logicke. Diky za pripominku :-)

jan - nepřihlášený host
27.05.2008 23:39

Zdá se mi, že tohle letadlo má zespodu nějaký plátek - jako břišní ploutev. U jiných IL62 jsem si toho nevšiml, je to standard?

zdenda - nepřihlášený host
27.05.2008 22:31

stabilizator je myslim tam kde ho dycky nechaj a s tou osou motoru bych nerek ze je to kvuli nepreklopeni se nazemi nybrz kuli letovejm vlastnostem, vrtulaky s taznejma motorama je maj trochu potlaceny a modely este vic, je to aby ero bez motoru po pridani nevyplavalo...
doufam ze nepisu bludy:-)

Honza - nepřihlášený host
27.05.2008 22:07

Skoro u každe krásné fotky dvaašedesátky na zemi vidím stabilizátor v jiné poloze. Prozradte někdo, v jake měl být správně ?

27.05.2008 20:44

petrp:
Tak to je dobrý :-D
Asi to taky neměli chlapci jednoduchý,poněváč jednu vojenskou VC-10 odepsali poté,co jim kecla na zadek a neopravitelně se poškodila.
Pravděpodobná příčina byla,že odčerpávali palivo z nádrží a něco jim zůstalo v ocasní nádrži.

27.05.2008 20:03

Milan Cibulka: Jasně, jednak VC-10 měla trochu jinde těžiště, protože motory Rolls Royce nebyly tak těžké, ale problémy , soudím,prázdné měly taky, kdysi dávno si naší Il-62M v Dublinu velmi důkladně prohlédl jakýsi starší šedivý pán, kterého letadlo zaujalo, velmi se vyptával na všechno a zrovna nádrž a i ostruhu hodnotil velmi kladně, více nežli hodinovu prohlídku ukončil slovy, víte, já s něčím podobným lítal u RAF, VC-10, znáte to? No co my jsme se nablbli s pískem:-D

Milan Cibulka - nepřihlášený host
27.05.2008 19:50

petrp:
Nezpochybňuju Tvůj výklad,je mi to jasný a znám to léta,ale jak to teda udělali u VC-10?Ten ostruhu nemá.

Celkem 18 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace