Typ letadla: | unknown |
Letiště: | Ostrava (OSR/LKMT) |
Společnost: | Not specified |
Registrace: | Neznámá |
Autor: | Metaxa |
Datum pořízení: | 07/2006 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 36832× |
To Mirek: Technik ...102.111...má naprostou pravdu v každém slově,určitě to tak nebylo,ani nemohlo být,při forsáži na MFce měli flígři co dělat,aby ji udrželi v ose na dráze,zejména když šli ve dvojce nebo celý roj při poplachu.Jinak by to s nima před dotočením a srovnáním"jelo" tím obrovským tahem někam "dopryč". Iv.
Tak Mirku,nevím kde jsi k tomu přišel,ale žádný pilot a starý zkušený kozák už vůbec ,by si nedovolil prásknout forsáž před dotočením.Už jsi někdy točil motorovku s MiG 21MF na lanech a na povolené 3 vt. zapnul forsáž? I když máš max. zabržděno a špalky,modlíš se,abyses neutrhl.Myslím,že to tak nebylo.
..kecám JOB-AIR,ale Lets-fly!
toMirek: na Mošnově,když už tu byli naši stíhači,nebo rusáci,ostrá stávala na "N"stojánce.(1-MIG -21MF,a 2-L 39ZA).tam kde ted stojí JOB-AIR.čau.
to Mirek:to snad nemyslíš vážně,na Mošnově Tu-22.Je to stání pro hotovost,ikdyž oproti PCE,trošku dál.No i s těma PCE,bych sa hádal!Ostrá tam stávala,na stojánce,blíž Pardubicám(090).Proto,se tam postavily ty dva hangáry-plecháče.(to byla ,ale nová ostá hotovost).kdybych se mýlil zkus mě opravit.V PCE,sém už dlůho nebýl,naposled 2002,když sem končíl s Delfínama.
Honzo, nechci se hádat, ale na stojánky pro hotovost PVOS se mi to zdá daleko. Na letisti PA byvali do leta 1989 "obyc" stihaci frontoveho letectva, drzeli 4 masinama (2x 21F, 2x 21MF) hotovost jako zalohu pro PVOS, a hotovostni stojanka byla hned u drahy. Pri startu chlapi nahodili, hned po vyjezdu zatacka 90°doleva, po 30m to same doprava, tim byli na draze, a otrlejsi davali plna forsaz jeste pred dotocenim na smer startu rwy 27...
Spis bych veril, ze to bylo zamyslene pro ty bombardaky, snad Tu-22, ale to je spekulace. Napr. v PA se na pocatku 80. let postavily 4 ULy - soude podle jejixch konstrukce - pro nejake dvoumotoraky, spekulovalo se o MIG-25R ... jsou to ty ULy hned u veze ATC u stojanky CLV. V nekterych hangarech byvaji zaparkovana letadla a v jinych hangar-party pri Aviatickych poutich :-)
Jsou to stojánky, kde stávala hotovost PVOS
RWY 04/22 délka 3500 m, šířka 63 m.
To jsou právě stojánky pro zamýšlené sovětské strategické bombardéry, domnívám se ale, že nebyly nikdy využívány.
Celkem 14 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Sloužil jsem u 8.stihacího let. pluku VU 6354 od r. 1962 až do r.1975/pak jinde/ a po celou dobu byla ostrá hotovost umísněna na "Okách" to jsou ty kuhové betonové kruhy, v počtu 7x.Letouny 2ks Mig-21PF byly umístěny na křižovatce mezi třetím a čtvrtým "okem" zleva. Tím pádem nebylo žádné "Oko" využíváno. Budovy pro piloty a vojáky základ. služby byly v ose pojížděčky kolmo ku dráze. Vzdálenost k VPD asi 400m. VPD byla beton, 3500×63 m. Ostrá hotovost vlastně znamenala , že piloti byli v t.zv.Škole 2 /toje heslo pohotovosti/ jeden oblečený v Germo obleku a na přechod do "Školy 1 byla norma 2min. v letě a 3 min v zimě a v noci, To jest do této doby se musel po radiu z mašiny ohlásit na VS a čekal jestli jej zvednou anebo ne. Vzdálenost k dráze byla rychle překonána asi 30s. ale nikdy ne na Forsáž ta se zapínala až na dráze na brzdách ale ty letoun neudržely tak se šlo na to i když nikdo nevěděl kam jej poženou a jestli se vrátí zpět do Mošnova. Snad tolik na vysvětlenou, má-li někdo další otázky tak jsem na sonip@azet.sk