Dne 6. června zařadila Belavia na letišti v Minsku do své flotily trojici Airbusů A330-200 (EW-587PD, EW-588PD , EW-589PD). Letadla umožní společnosti vstoupit na trh dálkové dopravy. Letadla budou provozovat linky do Číny a jihovýchodní Asie, a to v konfiguraci pro pro 281 cestujících (18 míst v obchodní třídě, 263 míst v ekonomické třídě). Letadla jsou ve stáří 23 let. Přeškolení posádek zajistil Aeroflot ve svém moskevském výcvikovém středisku.
Belavia před nástupem západní techniky v roce 2003 provozovala letadla Tu-134A, Tu-154B-2 a Tu-154M. V říjnu 2003 zařadila do své flotily první Boeing 737-500. V roce 2007 si společnost pronajala Bombardier CRJ-100. V roce 2008 se ve flotile objevil první Boeing 737-300, v roce 2009 následoval CRJ-200. V září 2012 byly do operativního leasingu zařazeny dva Embraery 175. Rok 2014 se stal rokem uvedení do provozu prvních Embraerů 195. V letech 2015–2016 pokračovalo s příchodem Boeingů 737-800 rozšiřování flotily. V dubnu 2021 byl do flotily společnosti zařazen Boeing 737-8. Belavia provozuje od prosince 2024 tímto letounem linku do čínského Urumči.
Společnost původ Airbusů A330 nezveřejnila. Nicméně lze soudit, že jde o A330-243 (C5-TAC, C5-TAD a C5-TAB), které původně sloužily u tureckých OnurAir, které v roce 2021 v době pandemie zkrachovaly. Letadla odkoupil Tarek Ziad Abdel Hamid al-Ajami, který za účelem transakce založil gambijskou společnost Magic Air, která však nikdy leteckou činnost nevykonávala. V srpnu 2024 byla letadla (formálně) prodána nejmenovanému zájemci v Emirátech a touto cestou se pak dostala do Běloruska. Gambie ani Emiráty nejsou zapojeny do západních sankcí proti Bělorusku a Rusku.
O přeletu letadel do Minsku jsme informovali zde. Kromě zmíněných tří A330 do Běloruska přeletěl také Airbus A320 Airbus (C5-TAA).
V srpnu 2004 uvedl gambijský registr, že letadla jsou prodána do Emirátů. Dne 17. srpna 2024 přeletěla letadla do Minsku a o dva dny později byla z gambijského registru vyřazena.
Vzhledem k tomu, že vlastnictví letadel nemůže být zpochybněno, letadla mohou obsluhovat mezinárodní lety, samozřejmě kromě západních zemí, které provoz běloruských letadel ve svém vzdušném prostoru nepovolují.
Letecký park Belavie čítá 16 letadel, z toho deset v aktivním provozu. (Foto: people.onliner.by).
https://www.airways.cz/zprava/belavia-ma-potize-se-zprovoznenim-loni-ilegalne-koupenych-3-airbusu-a330-200/#google_vignette
Fajn článek. Poprosil bych pana Rampu aby nám nediskrétně přiblížil jaké problémy má Belavie se zprovozněním těchto A-330. Ať jsme aspoň malinko v obraze stejně jako je on. Děkuji !
Děkujeme za báječné informace z Běloruska, které jako by vypadly z tiskové zprávy tamní agentury.
O problémech, které má Belavia se zprovozněním těchle airbusů, se článek diskrétně nezmiňuje. (Nepřekvapivě.)
Celkem 4 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Jen tak dále prosím. Profesně správně napsaný článek, je tam vše podstatné a důležité, hlavně žádný nádech nechutného bulváru a prozápaďáckého tlachání, urážení a ohýbání pravdy, prostě klasické dezinformování obyvatelstva!