Krach Lilium táhne pod vodu dodavatele baterií CustomCells

  • 11.05.2025 07:48

Německý dodavatel baterií CustomCells, který měl spolufinancovat resuscitaci výrobce či spíše vývojáře elektrických létajících eTaxi Lilium Aerospace, čelí insolvenci. Lilium spolupracují s dodavatelem baterií CustomCells od roku 2021.

Správcem konkurzní podstaty dvou hlavních provozních jednotek CustomCells je jmenována společnost WilmerKöster. Mateřská společnost zatím insolvenci nepodala.

Lilium Aerospace byly největším zákazníkem CusotmCells. Kolaps klíčového zákazníka dostal CustomCells do kritické finanční situace. Společnosti se nepodařilo získat čerstvý kapitál ani od privátních investorů, ani z fondů evropských institucí.

„Nedobytné pohledávky v řádu desítek milionů eur zůstaly nezaplaceny a společnost je již nemohla absorbovat,“ uvádí oficiální informace.

„Přestože se obchodní vývoj jevil slibně, nepodařilo se včas zajistit nové investory s dostatečným kapitálem, částečně kvůli současné náročné makroekonomické situaci.“

Snahy odvrátit insolvenci za podpory německých a evropských institucí „nakonec neuspěly“, dodává společnost. CustomCells nyní hledají kupce. Platy zaměstnanců jsou zajištěny do června.

CustomCells byly jedním z mála potvrzených podporovatelů Lilium Aerospace. Resuscitace společnosti byla neúspěšná a v únoru Lilium Aerospace podaly insolvenční návrh.

Jedním z největších zdrojů financování pro Lilium Aerospace měly být podle tvrzení společnosti fondy spojené s Marianem Bočkem, generálním ředitelem slovenského výrobce baterií InoBat.

Bočkovo selhání při zajištění převodu těchto prostředků naděje na oživení Lilium nakonec zmařilo. Potud tedy tvrzení společnosti. Nicméně webové stránky InoBat zdůrazňují, že „InoBat není do tohoto úsilí nijak zapojen“. Uvádí se, že před Vánocemi 2024 oslovilo vedení společnosti Lilium generálního ředitele InoBatu Mariana Bočka s informací o nedostatku financí a riziku ukončení činnosti. Marian Boček byl požádán, aby pomohl najít řešení na záchranu společnosti. Ve své osobní kapacitě udělal maximum, aby pomohl.

Insolvence CustomCells je dalším úderem pro evropský průmysl baterií po loňském bankrotu švédské společnosti Northvolt.

Pokud shrneme zatímní snahy o přechod k alternativním zdrojům v letectví, bateriové letouny jsou spíše zajímavým experimentem než čímsi nadějným, vodíkový pohon dal Airbus k ledu a udržitelného paliva (SAF) není na trhu dostatek. (Foto: WSJ, Aviation International News)


Fotografie k článku



Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace