Wizz Air ruší dálkovou linku Airbusu XLR ještě před jejím zahájením

  • 10.05.2025 07:48

Plánovaná linka Wizz Airu z milánského letiště Malpensa (MXP) do Abú Zabí (AUH), kterou měl od 2. června provozovat Airbus A321XLR, končí ještě dříve než začala. Na této trase tedy přímé lety provozuje pouze společnost Etihad. Tentokrát kupodivu není na vině zpoždění dodávky Airbusu, ale nezájem cestujících resp. odvetné kroky Etihad Airways. 

Podle listu Corriere chtěly Etihad Airways udržet svůj monopol a nasadily proto predátorské ceny, tj. své letenky výrazně zlevnily. Po několik týdnů prodávaly Etihad letenky za ceny nižší, než je obvyklý tarif ekonomické třídy, aby se vyrovnaly atraktivním cenám Wizz Airu. Na rozdíl od Wizz Airu navíc ceny letenek Etihad zahrnují příruční zavazadlo a občerstvení během letu.

Bude zajímavé, jak na tuto (známou) taktiku bude reagovat antimonopolní úřad. Popsaná praktika je nelegální, protože slouží k udržení monopolu a odstranění možnosti výběru pro cestující.

Plánům dálkových linek Wizz Airu se zatím nedaří. Společnost plánovala nasadit Airbusy XLR na lince z Londýna (Gatwick) do Džiddy, ale její zahájení bylo odsunuto z důvodů „nepředvídatelných okolností v průběhu dodávky“ letadla. Druhá trasa je nyní také pryč.

Kromě nasazení na linky v Evropě, Severní Africe a na Středním východě údajně Wizz Air míří s letadly XLR na rychle rostoucí trh Indie. Wizz Air je s objednávkou 47 exemplářů jedním z největších zákazníků typu A321 XLR.

Na transatlantických linkách již provozují letadla XLR společnosti Iberia a Aer Lingus. Airbus A321 XLR má dolet až 8700 km. (Foto: @VladysBarcelona, @_AirlinerWorld, Airbus, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace