Wizz Air oznámil za třetí čtvrtletí fiskálního roku 2025 čistou ztrátu ve výši 241,1 milionu eur. Důvodem jsou provozní problémy způsobené uzemněním asi 20 % flotily kvůli potížím s motory GTF.
Ke 31. prosinci 2024 provozovala skupina Wizz Air 226 letadel. Během čtvrtletí končícího 31. prosincem převzala čtyři letouny Airbus A321neo a leasingovým společnostem vrátila dvě letadla A320ceo. Průměrná kapacita na letadlo vyrostla na 226 sedaček.
Podíl nových letadel „neo“ činil k 31. prosinci 2024 64 % podle počtu letadel a 68 % podle kapacity sedaček.
Do konce roku, tj. do konce března 2025, převezme Wizz Air osm nových letadel A321neo, přičemž čtyři letadla A320ceo vrátí leasingovým společnostem. Ke 31. prosinci 2024 má letecká společnost 307 nevyřízených objednávek, a to 260x A321neo a 47x A321XLR.
Wizz Air přepravil ve sledovaném čtvrtletí 15,5 milionu cestujících, což představuje meziroční nárůst o 2,6 %. Příjmy společnosti dosáhly 1,176 miliardy eur, což znamená 10,5% nárůst oproti předchozímu roku.
Příjmy z prodeje letenek vzrostly o 13,0 % na 626,2 milionu eur, doplňkové příjmy se zvýšily o 7,8 % na 550,7 milionu eur, a to díky vyšším průměrným čistým tarifům a mírně zlepšené vytíženosti letadel.
Průměrné příjmy na cestujícího vzrostly ve třetím čtvrtletí fiskálního roku 2025 na 75,79 eur, což představuje meziroční nárůst o 7,7 %. Navíc průměrné příjmy z letenek na cestujícího se zvýšily z 36,6 eura ve třetím čtvrtletí fiskálního roku 2024 na 40,3 eura ve třetím čtvrtletí fiskálního roku 2025.
Co se týče kapacity, došlo k poklesu dostupných sedačkokilometrů (ASK) o 1,7 % a poklesu dostupných sedadel o 0,4 %. Vytíženost sedačkových kapacit se zvýšila o 3,1 % na 90,3 %.
Oznámená čistá ztráta za třetí čtvrtletí činila 241,1 milionu eur ve srovnání se ztrátou 105,4 milionu eur ve stejném období fiskálního roku 2024.
Provozní náklady za čtvrtletí vzrostly o 0,6 % na 1252,7 milionu eur, oproti 1245,2 milionu eur ve třetím čtvrtletí fiskálního roku 2024.
Cena akcií poklesla po oznámení výsledků o 0,77 %, od 1. ledna 2025 však činí pokles již 10,63 %. (Foto: @UngarnHeute, Business Travel New Europe)
to pavka, stačí číst pozorně. Fiskální rok není kalendářní rok. Firmy to mají různé, americká vláda taky jinak.
Tento článek měl být zveřejněn až za rok. Ne?
Docela by mě zajímalo, jestli jednotlivé divize jsou samostatně hospodařící, tady jestli například madarská prodělává a maltská vydělává...
Celkem 4 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Asi to bude správně, podle článku jim fiskální rok končí v březnu, tudíž 3. kvartál končí na silvestra. A značí se to prý podle roku, kdy končí.