Problémy s motory Pratt & Whitney PW1100G-JM, které vyřadily z provozu 40-50 letadel řady A320neo, mohou podle šéfa aerolinky Józsefa Váradiho trvat ještě čtyři až pět let. Váradi to uvedl v pondělí 13. ledna. Po oznámení akcie společnosti propadly o 13 %.
Ještě koncem roku 2024 přitom Wizz Air předpokládal, že se situace bude v tomto roce postupně zlepšovat a počet uzemněných letadel se bude snižovat.
„Myslím, že se snaží ze všech sil, ale bude to dlouhý proces. Na začátku jsme si mysleli, že to bude trvat možná 18 měsíců, možná dva roky. Je jasné, že se jedná o problém na čtyři až pět let,“ řekl József Váradi na konferenci Airline Economics v Dublinu.
Wizz Air minulý měsíc uvedl, že podle očekávání zůstane průměruně okolo 40 letadel mimo provoz až do hospodářského roku 2026. Wizz Air dosáhl během jednání s RTX dohody o kompenzacích. Dopady částečně zmírňují dodávky nových letadel A321neo, kterých by měl Wizz Air převzít během roku asi 50.
V rámci strategie zaměřené na růst profitability bude Wizz Air umisťovat nová letadla přednostně na trhy střední a východní Evropy. Nová letadla A321XLR převezmou Wizz Air UK a Wizz Air Malta.
Šéf airBaltic Martin Gauss uvedl, že problémy motorů PW1500G brzdí růstové plány společnosti. Začátkem ledna společnost oznámila, že kvůli problémům motorů PW musí v létě zrušit asi 5000 letů. Společnost provozuje 49 letadel Airbus A220-300. airBaltic proto posunují svůj vstup na burzu z roku 2025 na rok 2026. (Foto: Aviation Guide, The Times, Daily News Hungary, planes.cz)
Tak 15 jich stojí v Mošnově
IndiGo byla postižena jako první a hodně motoru se jim už podařilo vyměnit.....
https://www.planespotters.net/airline/IndiGo
Ještě cca rok starý obrázek o uživatelích PW1100g
i0.wp.com/crankyflier.com/wp-content/uploads/image-568.png?resize=1200%2C720&ssl=1
MichalC:...ano, máte pravdu.
petrp: Váradi uvedl (jak je uvedeno v článku), že "podle očekávání zůstane průměrně okolo 40 letadel mimo provoz až do hospodářského roku 2026.". Předpokládám RTX a genrální ředitel Wizz Air vědí, kolik letadel je a bude v průměru mimo provoz. Takže Váš "správný" odkaz je úplně mimo, stejně tak jako Váš subjektivní a ničím nepodložený názor, že Wizz Air tu hraje o kompenzace. Fakta je možno ověřit na stránkách Wizz Airu pro investory.
a ještě správný odkaz:
www.planespotters.net/airline/Wizz-Air-Holdings
Ano celé skupině Wizz Air Holdings PLC podle posledních info stolí 39 A-321NEO
Ted se musím omluvit, protože jsem bral Wizz Air jen jako Wizz Air Hungary, při úvaze Wizz Air Holdings PLC to bude opravda,
Celkem 14 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
petrp: IndiGo to možná postihlo, ale Go Air (respektive Go First) to rovnou položilo
Ostravou prošel už skoro tucet letadel, které vrátil Go First majitelům a jsou to především právě A20N