Nové Boeingy pro Smartwings mají zpoždění už přes půl roku

  • 22.10.2024 06:32

Český dopravce Smartwings tento rok plánoval do flotily zařadit čtveřici strojů 4. generace Boeingu 737. Po jednom v lednu a únoru a dva v dubnu. Lednový stroj, imatrikulace OK-SWI (výrobní číslo 66343, rok výroby 2023) převzala společnost včas. Avšak zbylé tři stroje zatím z továrny nepřiletěly. Dodávka prvního letadla je zpožděná jíž osm měsíců, zbylé dvě jsou zpožděné o šest měsíců.

Smartwings není jediný evropský dopravce, který čeká na nové 737. Patří mezi ně LOT Polish Airlines, skupina TUI a skupina Ryanair.

Server planespotters.net dlouhodobě mapuje výrobu Boeingů 737 MAX 8. V seznamu výroby však stále neeviduje žádné ze tří zbývajících letadel, která má český dopravce letos převzít. Letadla tak do Česka nemusí dorazit ani během podzimu.

Skupina Smartwings má za sebou nejsilnější letní sezónu v historii. Během ní měla ve flotile 53 letadel, část z nich byla v českých barvách provozována jinými dopravci. Blíží se také dodávka prvního Airbusu A220 sesterským Českým aeroliniím.

Připravil: Martin Bernict


Související fotky


Komentáře



petrp (...48.57...)
23.10.2024 06:20

Kdoví co bude v létě, Smartwings je tak nějak pořád na prodej, Blue Style od nich odešel s Egyptem a Tureckem......a pokud to někdo koupí tak kdoví jaký bude mít záměr.

Gajda - nepřihlášený host (...81.122...)
23.10.2024 00:33

Budou rádi, pokud je budou mít na sezonu. Nicméně tlak SmartWings na Boeing bude oproti těm co s nima stojí ve frontě na zpožděný letadla mizivej.

kulica - nepřihlášený host (...81.83...)
22.10.2024 21:24
To: Laďa

Ty Laďo, zajímavý názor.
V první větě napíšeš, že je to top v ekonomice státu a v poslední větě to chceš předat Číně.
Přemýšlím, jestli tyto myšlenky vznikly po hodně hlubokém zamyšlení, kdy se ti přitom podařilo na půl hodiny usnout, nebo je to vtip. Pokud to druhé, tak super :-)

Láďa - nepřihlášený host (...179.60...)
22.10.2024 18:23

Výroba dopravných letadel je jednou z výkladních skříni ekonomiky, Situace u Boeingu bohužel svědčí o technologickém a technickém úpadku USA. Je otázkou času kdy jediným konkurentem Airbusu v tomto segmentu budou Číňany, podobně jako ve výrobě aut již silně konkurují výrobcům v EU. Boeingu bych doporučil přenést výrobu dopravných letadel do Číny.

Lucky - nepřihlášený host (...49.254...)
22.10.2024 15:04

Mir: Dolet téměř 6000 km, kapacita 140 lidí. A220 se mi jeví jako perfektní náhrada za B737-700 ve flotile Smartwings. Předpokládám však že až se nový typ zavede do provozu tak všechny 4 letadla půjdou někam na pronájem.

elvis - nepřihlášený host (...30.167...)
22.10.2024 11:42

Myslim si, ze pro aerolinky je zrovna ted docela nakladne provozovat MAXy. A do budoucna to bude jeste nakladnejsi, protoze koncepce 737 je over. Byla over uz pred 10ti lety a casem budou muset stejne prejit na neco jineho...

Mir - nepřihlášený host (...188.140...)
22.10.2024 11:26

Skromný dotaz: Do čeho vnese vítr A220? Málo lidí, krátké tratě, pokud vím tak měl taky své mouchy s motorama a vůbec nechápu logiku pořízení jiného typu, což je pro aerolinku strašně nákladné.

Lukáš - nepřihlášený host (...71.41...)
22.10.2024 09:25

Nemají kupovat béčková letadla od výrobce na nic ... bohužel lepší to dlouho nebude ... alespoň A220 do toho vnese vítr...v tato letadla je těžké hledat důvěru po všech těch problémech boeingu.

petrp (...250.30...)
22.10.2024 07:15

Ta se mu penale na zimu hodi.

Celkem 9 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace