Kanadská společnost De Havilland Aircraft of Canada studuje potenciál trhu pro modernizovanou verzi dvoumotorového turbovrtulového nákladního letadla Short Sherpa, jehož výroba byla ukončena v roce 1990.
Lehké transportní letadlo Sherpa poprvé vzlétlo v srpnu 1984 a umožňuje krátké starty a přistání (STOL) z nezpevněných drah. Jeho nákladní kabina má šířku 1,98 m, výšku 1,98 m a délku 8,84 m. Objem nákladního prostoru je 34,88 m3. Letadlo přepraví náklad o hmotnosti až 3629 kg. Letadlo pohání dvojice motorů Pratt & Whitney Canada PT6A. Nejbližším konkurentem je CASA C-212 Aviocar.
Sherpa byla vyvinuta jako derivát civilního regionálního turbopropu Short 330/360 pro až 40 cestujících. Americké letectvo provozovalo Sherpy až do roku 2014.
Vlastníkem certifikátů a práv na letadla Sherpa, Short Skyvan, 330 a 360 byla původně společnost Short Brothers. Ta se stala součástí Bombardieru poté, kdy Bombradier koupil závod v Belfastu. Bombardier poté závod, který dnes vyrábí mimo jiné křídla pro Airbus A220, prodal společnosti Spirit AeroSystems.
Práva na zmíněná letadla vykoupila v roce 2019 kanadská společnost Viking Air, která je dnes součástí De Havilland Canada. (Foto: Flying in Ireland, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém