Nouzové kyslíkové masky pro cestující u letadel Boeing 737NG mohou podle zjištění regulátora v nouzové situaci selhat. Masky nejsou opatřeny správným upevňovacím popruhem, což může způsobit pohyb generátoru kyslíku. To může zabránit vypadnutí masky v případě dehermetizace. Regulátor FAA proto nařídil inspekce 2 600 letadel 737NG.
Boeing objasnil, že problém spočívá v nevhodném lepidle, které se používalo při zajištění popruhů generátoru od srpna 2019. „Pro všechny nové dodávky jsme se vrátili k původnímu lepidlu, abychom zajistili, že generátory zůstanou pevně na svém místě, jak bylo zamýšleno.““
Direktiva FAA je okamžitě účinná, vyžaduje inspekce a v případě potřeby zajištění nápravy do 120 až 150 dnů (podle verze letadla 737).
FAA dále zakazuje aerolinkám instalaci potenciálně vadných dílů. Aerolinky mají provést vizuální inspekci a v případě potřeby vyměnit kyslíkové generátory za nové či provozuschopné a vyměnit tepelné podložky popruhů. (Foto: Aviation Source News, aircraftengeneeting, planes.cz)
Celkem 1 záznam
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Slovo DEHERMETIZACE jsem na Googlu nenašel. Může mi to někdo vysvětlit? V letectví se pohybuji dlouho a aktivně ale to vidím poprvé. Není to DEKOMPRESE?