Southwest konvertovaly další objednávky Boeingů 737 MAX 7 na MAX 8

  • 05.05.2024 12:41

Southwest Airlines, které jsou zdaleka největším zákazníkem Boeingu 737 MAX 7, nemohou doufat, že v dohledné době tuto verzi letadla převezmou. Termín certifikace dnes nikdo nezná a je možné, že se posune až do roku 2026.

Společnost je proto nucena při absenci verze MAX 7 další část objednávek konvertovat na verzi MAX 8. V dubnu bylo na MAX 8 konvertováno dalších 19 objednávek letadel MAX 7. Letecký park společnosti se tím pádem nevyvíjí tak, jak společnost plánovala, a jak by potřebovala.

Jak jsme již dříve podrobně informovali, problém Southwest Airlines spočívá v tom, že strategie společnosti je postavena na letadlech 737-700. Jejich náhrada většími MAX 8 koliduje s doposud úspěšnou strategií, vede ke zhoršenému využití kapacit a zhoršení hospodářských výsledků. K situaci se nyní přidružil výrazný propad dodávek verze MAX 8. Situace se tak pro Southwest vůbec nevyvíjí příznivě.

Příznivě se nevyvíjí ani pro Boeing. Pokud Southwest postupně konvertují většinu svých objednávek MAX 7 na MAX 8, je otázkou, zda má MAX 7 vůbec smysl vůbec vyrábět. Podmínky konverze nejsou publikovány, lze však předpokládat, že Boeing musí letadla MAX 8 dodávat za cenu verze MAX 7.

K 31. březnu měly Southwest objednána celkem 694 letadla (včetně opcí), z toho 288 jsou pevné objednávky na verze MAX 7 a 207 na MAX 8. Kromě toho mají Southwest opci na 199 letadel, přičemž je na společnosti, zda je využije na verzi MAX 7 nebo MAX 8.

V tomto roce měla aerolinka převzít 27 letadel MAX 7 a 58 letadel MAX 8. Realita bude dramaticky jiná. Finanční ředitelka společnosti Tammy Romo informovala, že ještě v lednu Boeing sliboval dodat 79 z původně plánovaných 89 letadel. Toto číslo se však v březnu snížilo na 46 letadel MAX 8 a v dubnu na pouhých 20.

Místo původních 89 nových letadel tak společnost převezme jen 20, a to jen pokud nepřijdou další špatné zprávy.

Společnost letos kvůli chaosu v dodávkách nevyřadí 14 letadel 737-700. V lednu plánovala, že letos vyřadí 49 starších letadel 737-700. Nyní se toto číslo snížilo na 35.

Problémy s dodávkami dostávají společnost do obtížné finanční situace, a to v době, kdy je na trhu vysoká poptávka a relativně vysoké ceny letenek. Během konference s investory 25. dubna oznámily Southwest Airlines čtvrtletní ztrátu 231 milionů dolarů, což je více, než očekával trh, a daleko více než ztráta 159 milionů dolarů za první čtvrtletí roku 2023. Upravená ztráta na akcii je 0,39 dolaru. (Foto: Thedope News, Arab News, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace