SAS zvýší počet spojů Airbusů A321LR na linkách do USA

  • 01.05.2024 12:10

TAP Air Portugal minulý týden informovaly, že letouny Airbus A321LR obsluhují letos v průměru 68 % transatlantických letů do USA a Kanady. TAP Air Portugal byly první evropskou leteckou společností, která nasadila tento model do komerčního provozu. Podrobnou informaci jsme přinesli zde.

SAS jsou další evropskou společností provozující transatlantické lety letouny A321LR. SAS provozují tři exempláře, které létají v uspořádání 22 míst v obchodní třídě, 12 v Premium Economy a 123 ve třídě turistické.

Vloni otevřely SAS linky z Aalborgu a Göteborgu do Newarku, obě v provozu v létě, a to třikrát týdně. Göteborg tak po 40 letech získal přímé spojení s oblastí New Yorku.

Na rozdíl od ostatních provozovatelů A321LR, které provozují transatlantické linky mezi hlavními letišti, postupovaly SAS odlišně a nasadily A321LR na transatlantické linky z regionálních center. Linky, které byly v provozu v létě 2023, dosáhly vytížení 54,6 % resp. 64,8 %. Generální ředitel SAS uvedl, že nasazení letadel na tyto linky „nebylo neúspěchem“. Přesto se zdá, že zkušenosti společností nasazujících tento model na dálkových spojích mezi hlavními letišti je pozitivnější.

Omezujícím faktorem v nasazování A321LR u SAS je fakt, že společnost má pouze tři exempláře a žádný další objednán není. Pokud jde o nasazování v letošním roce, SAS vidí roli A321LR ve zvýšení frekvencí na hlavních transatlantických linkách. V zimě může LR zaskočit za širokotrupá letadla v případě, kdy by obsazenost širokotrupých letadel nedosáhla bodu zvratu nebo pomohou udržet potřebný počet frekvencí. Z vyjádření lze soudit, že model nasazení A321LR u SAS bude blízký modelu TAP Portugal či Aer Lingus.

SAS se od 1. září stávají členem aliance SkyTeam, což zcela jisté rozšíří možnosti společnosti na linkách do USA, a to se v budoucnu může promítnout do provozu A321LR.

Zkušenost z provozu A321LR je velmi důležitá. Ve třetím čtvrtletí se totiž dostanou do komerčního provozu první letouny A321XLR, které díky doletu prodlouženému na 8700 km poskytnou provozovatelům větší flexibilitu na dálkových linkách. Dalším důležitým aspektem, který ukázal provoz letadel A321LR, je pozitivní přijetí cestujícími.  (Foto: One Mile at a Time, Micoope, SAS, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace