Nadace Foundation for Aviation Safety se domnívá, že nově vydaná direktiva týkající se závady v elektrické instalaci letadel Boeing 737 MAX 8 a MAX 9 by měla vést přinejmenším k uzemnění všech direktivou dotčených letadel. Těch je v USA 79. Organizace upozorňuje na celou řadu problémů elektrické instalace letadla. Závada může způsobit kompletní výpadek avioniky.
Direktiva byla publikována 17. dubna a má vstoupit v účinnost 22. května. Direktiva uvádí, že za určitých okolností může dojít k výpadku záložní jednotky SPCU. Náklady na opravu odhaduje FAA na 435 dolarů na letadlo.
Návrh direktivy zveřejněný v srpnu 2023 komentovali tři osoby a tři organizace. Boeing požádal regulátora, aby některé části direktivy upřesnil.
The Foundation for Aviation Safety zastává názor, že kritickým prvkem instalace je pojistkový panel P6 použitý v celé řadě letadel 737 MAX. Proto by podle nadace měla být uzemněna nejlépe celá flotila letadel MAX. Organizace zároveň uvádí, že vedení společnosti vědělo o závadě přinejmenším od roku 2018.
The Foundation for Aviation Safety zpochybňuje účinnost dohledu FAA nad kvalitou výroby. To dokládá tím, že letadla postihla celá řada nevyjasněných problémů s elektrickou sítí, a to i v době, kdy nad výrobou dohlížel regulátor. (Foto: The Business Journals, Dallas Morning News, planes.cz)
Celkem 1 záznam
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Související foto: B 787...