Boeing nemusí být jediným viníkem nehody letadla Alaska Airlines

  • 18.03.2024 13:22

Vyšetřování NTSB (Národního úřadu pro bezpečnost dopravy) prokázalo, že neaktivované nouzové dveře letounu Boeing 737 MAX 9 (N704AL) společnosti Alaska Airlines nebyly z výroby opatřeny čtyřmi zajišťovacími šrouby. V důsledku toho se dne 5. ledna sedm minut po vzletu z Portlandu panel zakrývající střední nouzový východ (MED) uvolnil, což způsobilo prudkou dekompresi. Zatím se zdá, že veškerá vina padá na Boeing. Ale Boeing možná není jediným viníkem.

Během několika letů předcházejících inkriminovanému letu si totiž cestující sedící v blízkosti nouzového východu stěžovali na chlad, průvan a hluk větru. Palubní personál o tom vyrozuměl piloty. Nicméně ani v jednom případě se toto hlášení nedostalo do dokumentace k letadlu (tech log) a dveře proto nebyly podrobeny prohlídce. Nezanesení této informace do dokumentace je jednoznačným porušením předpisů. Pokud vyšetřování tento fakt prokáže, mají Alaska Airlines problém.  

Vyšetřovatelé Národního úřadu pro bezpečnost dopravy (NTSB) zjistili, že u letadla N704AL se již několik dní před nehodou opakovaně objevilo varování týkající se defektu tlakování trupu. Protože však příčina signalizace nebyla odhalena, Alaska Airlines pouze z preventivních důvodů omezily nasazení letadla pouze na lety nad pevninou. NTSB uvedlo, že aktivace signalizace nemá souvislost s nehodou. Jak se ukazuje, možná s nehodou souvisela.

Míru zavinění Boeingu a Alaska Airlines stanoví soud, který nyní řeší žaloby několika cestujících. Kromě toho iniciovalo v této věci trestní stíhání také ministerstvo dopravy. (Foto: SimOnSolution.eu, ABC News, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Jakub - nepřihlášený host (...81.164...)
18.03.2024 21:55
Max 9

Tohle by už mohlo dávat smysl. Většina nehod nemá jen jednu příčinu.

Celkem 1 záznam

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace