United Airlines: od Boeingů k Airbusům

  • 17.03.2024 08:52

United Airlines dne 13. března potvrdily, že ruší objednávku letadel Boeing 737 MAX 10. Společnost byla s 277 objednávkami a 200 opcemi zahajovacím a zároveň největším zákazníkem tohoto modelu. Místo dalšího čekání na již tak o přinejmenším šest let zpožděný MAX 10 chce společnost modernizovat a rozšiřovat svůj park kombinací Boeingů 737 MAX 9 a Airbusů A321neo. Společnost se tak ve svém rozvoji zaměřuje na to, co už je k dispozici, a ne na prázdné sliby Boeingu.

United chytře rozehrály soutěž mezi Boeingem a Airbusem o to, kdo urve větší podíl na místě uvolněném zrušením objednávky MAX 10.

Airbus intenzivně pročesává stávající objednávky a snaží se v dialogu se zákazníky uvolnit výrobní sloty pro United. Nějaká letadla vyšetří díky rušeným či posunutým dodávkám některých zákazníků, např. Spirit Airlines či JetBlue. Takto může zajistit v příznivém případě až desítky Airbusů A321neo.

Druhou cestou pro United je pronájem Airbusů A321neo od leasingových společností. V pátek informovalo zpravodajství Reuters s odvoláním na informace Bloomberg News, že United mají před podpisem kontrakty s několika leasingovými společnostmi na dodávku okolo 40 letadel Airbus A321neo. Letadla pořízená přes leasingovou sice společnost vyjdou společnost dráže než od výrobce, zato je dostane rychleji. Rychleji tak získaá výhody vyšší efektivnosti těchto letadel a zvýší kapacity v době, kdy je na trhu mimořádně vysoká poptávka.

Podle kontraktu s Boeingem měly letos United převzít prvních 80 letadel Boeing 737 MAX 10, 71 v roce 2025 a 126 v následujících letech, a dále až do roku 2033. United všechna tato čísla vyškrtly ze svého plánu.

Původní termín zahájení dodávek 2025 se po nehodě Alaska Airlines a souvisejících problémech Boeingu posunuje přinejmenším na rok 2026. V takovém případě by United chybělo přinejmenším 150 letadel MAX 10. Může přitom jít stále o optimistický odhad. Generální ředitel Delta Air Lines pro zpravodajství Bloomberg minulý týden uvedl, že dodávky MAX 10 mohou sklouznout dokonce až do roku 2027.

United s neustálými odklady a nejistou okolo dodávek MAX 10 ztratily trpělivost. A Boeing hlavního zákazníka verze 737 MAX 10. (Foto: YouTube, Fox Business, planes.cz) 


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Jiří Linda - nepřihlášený host (...188.167...)
17.03.2024 15:25
To je dobře,

že svět konečně reaguje na nekonečné problémy firmy Boeing.

Celkem 1 záznam

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace