Boeing popírá odpovědnost za zranění cestujících letu Alaska Airlines

  • 16.03.2024 08:52

Boeing se ústy svého generálního ředitele Dava Calhouna jen několik dní po nehodě letu Alaska Airlines 1282 přihlásil k plné odpovědnosti za nehodu. Vyšetřování nehody letadla Boeing 737 MAX 9 ( N704AL) následně prokázalo, že nouzové dveře letadla nebyly z výroby opatřeny čtyřmi zajišťovacími šrouby. K tomuto opomenutí došlo ve výrobním závodě Boeingu, nikoliv u dodavatele Spirit AeroSystems.  

Proto může překvapit, že Boeing a Alaska Airlines v reakci na žalobu některých cestujících odmítly jakoukoli odpovědnost za nehodu a zranění cestujících. Boeing (a Alaska Airlines) odmítají vyplatit postiženým cestujícím kompenzace za způsobenou újmu. Ke zranění některých cestujících došlo v důsledku prudké dekomprese poté, kdy se z letadla uvolnil trupový panel.

Boeing přitom potvrdil, že při montáži dveří došlo k chybě. Jak prokázalo vyšetřování senátní komise, Boeing není schopen najít dokumentaci k opravě dveří ani identifikovat pracovníky, kteří na opravě pracovali.

Cestující podali proti Boeingu a Alaska Airlines tři samostatné žaloby u více soudů. V jedné žalobě podané v Multnomah County v Oregonu požadují tři cestující náhradu škody ve výši 1 miliardy dolarů. Nejnovější tvrzení neviny Alaska Airlines a Boeingu je součástí samostatné žaloby podané k okresnímu soudu Spojených států ve Washingtonu. V soudních dokumentech podaných v pondělí Boeing a letecká společnost tvrdí, že za defekt letadla nenesou zodpovědnost.

Alaska Airlines na svou obhajobu uvádí, že poškození a zranění způsobená cestujícím byla způsobena subjekty mimo kontrolu Alaska Airlines.

Mluvčí Boeingu uvedl pro server Simple Flying, že „k nehodě mohly přispět i jiné subjekty než Boeing,"“a uvedl: „Jedná se o obranu, která je rutinně uplatňována v počátečních fázích právního procesu.“ Boeing zdůraznil, že tím nenaznačuje, že jsou za nehodu zodpovědné Alaska Airlines.

Pět dní po nehodě Alaska Airlines byl přitom postoj Boeingu diametrálně odlišný. Tehdy generální ředitel Boeing Dave Calhoun řekl: „Přistoupíme k nehodě – za prvé – uznáním naší chyby.“

Předsedkyně Národní rady pro bezpečnost dopravy Jennifer Homendy předstoupila 6. března před senát USA a kritizovala Boeing, že zdržuje vyšetřování a ani po dvou měsících není schopen předložit požadované dokumenty. Boeing nepředložil dokumentaci k opravě, což vysvětlil tím, že dokumenty nemůže najít. Vyšetřovatelé NTSB se snažili dopátrat, jak probíhala oprava a kdo na opravě pracoval pomocí záznamů z průmyslových kamer. Záznamy však byly v mezidobí přepsány a pro vyšetřování se nezachovaly.

Po slyšení senátní komise zahájilo ministerstvo spravedlnosti trestní stíhání Boeingu. (Foto: ABC News, King 5 News, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Juri M. - nepřihlášený host (...121.161...)
16.03.2024 22:17
provokace

Uvědomělý občan - nepřihlášený host: Je videt, ze pan si prave delal IQ test a vysledek ho potesil, protoze byl o jeden bod nizsi jako den, v ktery si ho delal. Ale on se tesi tomu, ze lide na neho reaguji a tim padem ma konecne nejakou socialni interakci. Hold. Takova je doba.

Petr Pan - nepřihlášený host (...121.161...)
16.03.2024 22:13
B73x začíná být hvězda - každý týden něco

https://avherald.com/h?article=51634833&opt=6144

Petr Šimáček (...142.239...)
16.03.2024 20:15

Uvědomělý občan: Tak z mého produktu něco upadlo a někdo se zranil. Já za to nenesu odpovědnost. TVL to je kurva demokracie :(

MichalC (...63.98...)
16.03.2024 17:46

O pripadne nahrade a jeji vysi rozhoduje soud. Zakaz podavsni zalob nebyl ani za komunistu.

Uvědomělý občan - nepřihlášený host (...165.96...)
16.03.2024 15:46
Anglosaští hajzlíci jako notoričtí vyděrači

Tři typicky nenažraní zapaďáci požadující 1 miliardu dolarů je typické vyděračství, už z principu bych jim neuznal nárok a zakázal jim na 5 let jakékoliv podávání žalob na kohokoliv!

Celkem 5 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace