Divize Airbus Defense & Space pracuje na verzi komerčního letounu A320 pro námořní pátrací a záchrannou službu. Divize konstatuje rostoucí zájem o takový letoun z Francie a Asie/Tichomoří. Informoval o tom šéf divize Michael Schöllhorn v interview pro Aviation Week.
Prozatím jedinou platformou Airbusu pro tyto aplikace je letadlo C925 MPA. Zákazníci však mají zájem o větší letadla. Myšlenka A320 MPA byla zvažována poprvé již v roce 2018, ale teprve vloni zadala Francie společnostem Dassault a Airbus vypracovat projekt na MPA další generace.
Letoun A320 MPA by se stal konkurentem Boeingu P-8 Poseidon, který se postupně blíží konci výroby. Na konceptu letadla pro námořní službu pracuje také Embraer. Embraer přitom nelze podceňovat. Brazilský výrobce porazil ve výběrovém řízení Airbus i Lockheed a získal důležitou zakázku jihokorejského letectva na KC-390. Nevyslovenou otázkou je, nakolik bude Airbus resp. jeho komerční divize připravena dělit se o A320neo s divizí obrany v situaci, kdy již nyní jsou čekací lhůty na nová letadla velmi dlouhé.
Dalším želízkem v ohni pro Airbus Defense & Space v regionu je případný prodej letadel A400M pro indické letectvo. Také v tomto případě se Airbus zřejmě utká s nabídkou KC-390. Výhodou Airbusu je stávající spolupráce s Tata Advanced Sytems na montáži letadel C295. (Foto: Aviation Week, planes.cz)
Airbus bude jistě vědět jak naložit se svými stroji
V druhém odstavci máte překlep C925 MPA.
Celkem 3 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Airbus ví, jak vojenské verze dělat (A-330MRTT) a konkurence proti P-8 se Evropě hodí. Hlavní otázkou jsou výrobní kapacity, Airbus nestíhá vyrábět a vojáci nejsou ochotní moc dlouho čekat. Řešením by byla přestavba starších, středně olétaných strojů na námořní verzi u specializovaných firem podle jednotného projektu (něco jako cargo konverze). Jeden dva stroje jako prototypy pro ověření a vojskové zkoušky snadno vyčlení a sériové mohou být jen konverze. Verze NEO létá od roku 2016, takže středně olétaných strojů je už dost.