Indie uzemnila všechny MAXy. NTSB pátrá po ztraceném panelu. Organizace pozůstalých po katastrofách MAXů žádá prověření postupů Boeingu.

Indický regulátor nařídil inspekce všech MAXů

Indický regulátor DGCA nařídil inspekci všech Boeingů 737 MAX. Letadla musí projít inspekcí do půlnoci z neděle na pondělí. Týká se to 41 letadla MAX 8 a -8200 společností Air India Express, Akasa Air a SpiceJet. Žádný z indických provozovatelů nepoužívá verzi MAX 9. Regulátor však potřebu inspekcí odůvodnil špatnou bezpečnostní historií typu MAX.

Dodatečný nouzový východ je instalován u letadel verze -8200. Jedná se o stejný východ, který byl deaktivován a zakryt standardním panelem na inkriminovaném letadle Alaska Airlines a dalších MAX 9, které nejsou využívány v „husté“ konfiguraci. V takových případech další nouzový východ není nezbytný.   

Evropský regulátor EASA adoptoval po dvou dnech direktivu FAA

Zatímco regulátor FAA během několika hodin po incidentu letu Alaska Airlines s okamžitou platností nařídil přerušit lety určitých letadel 737 MAX 9 a provést inspekce letadel MAX 9 amerických společností či na teritoriu Spojených států, evropský regulátor EASA (European Union Aviation Safety Agency) potřeboval dva dny, aby na nehodu reagoval.  

Agentura v neděli 7. prosince rozhodla nouzovou směrnici EAD adoptovat, a to přestože žádný z evropských provozovatelů nepoužívá letadla v „relevantní konfiguraci“. Letadla MAX 9 proto uzemnit nenařídila. V Evropě provozují MAXy 9 Icelandair, Turkish Airlines a Corendon. K letům do Evropy využívají verzi MAX 9 flydubai.

Turkish Airlines provozující pět Boeingů 737 MAX 9 ještě před rozhodnutím EASA letadla MAX 9 uzemnily a podrobí je inspekcím.

NTSB prosí veřejnost o pomoc s vyšetřováním

Americký Národní úřad pro bezpečnost v dopravě (NTSB) žádá veřejnost v Oregonu, aby pomohla najít ztracený trupový panel z letadla Boeing 737 MAX 9. Podle záznamu z radaru by panel a další komponenty měly být v okolí Barnes Road poblíž silnice I-217 a Cedar Hills.

Úřad NTSB překvalifikoval případ z „incidentu“ na „nehodu“. Úřad se oficiálně ujal vyšetřování 6. ledna odpoledne. K týmu vyšetřovatelů se připojili odborníci Boeingu, aby prohlédli poškození letadla v místě ztraceného trupového panelu. Vyšetřování se účastní rovněž experti Alaska Airlines, zástupci odborů pilotů ALPA a odborů palubního personálu.

Prohlášení Sdružení pozůstalých po katastrofě letadel 737 MAX

V souvislosti s nehodou letadla Alaska Airlines poskytlo Sdružení pozůstalých po katastrofách letadel 737 MAX následující vyjádření: „Letadlo Boeing MAX 9 společnosti Alaska Airlines zažilo děsivý incident, když po vzletu vyletělo okno a část trupu, což vedlo k nouzovému přistání v Portlandu.

Tato událost vyvolává obavy týkající se rychlé certifikace letadel řady MAX společnosti Boeing, zejména po jejich tragických katastrofách. Nehoda nedávno vyrobeného letadla znovu nastoluje otázku, že zisk je důležitější než bezpečnost. Ukazuje se, že otázky bezpečnosti letadel MAX nemusely být řádně posouzeny před návratem letadel do provozu. Nově zahájené vyšetřování by mělo zajistit důkladnější revizi postupů a priorit společnosti Boeing při zajišťování bezpečnosti leteckého provozu.“ (Foto: The Daily Guardian, India Today, Sam Chui, planes.cz) 


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Související kategorie

Komentáře



Tomáš Kohout - nepřihlášený host (...76.131...)
07.01.2024 22:45
Icelandair

Icelandair má MAX 9 se stejným zakrytým východem. Letěl jsem s nimi před cca rokem a seděl jsem v té řadě. Byl tam panel bez okna…

Celkem 1 záznam

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace