Nové dálkové linky

  • 25.12.2023 08:23

Během roku 2023 pokračuje zotavení dálkových spojů. Postupně se obnovuje poptávka a společnosti disponují novými letouny s vysokou palivovou efektivností. Několik příkladů z poslední doby:

Singapore Airlines (SIA) oznámily plán otevřít od 21. června 2024 přímé spojení ze Singapuru Changi (SIN) do Londýna-Gatwicku (LGW).

Linka bude provozována pětkrát týdně Airbusem A350-900, kterých mají SIA ve svém parku 63 exempláře.

SIA tak linkou na Gatwick doplní stávající lety na Heathrow (LHR), které obsluhuje čtyřikrát denně kombinace letadel Boeing 777-300ER/Airbus A380. Celkový počet letů do Británie se tím zvýší na 33 týdně, z toho 28 letů spojí Singapur s Londýnem, zbytek jsou lety do/z Manchesteru, které SIA obsluhuje letouny A350-900.

Starlux Airlines z Tchaj-wanu zahájily pravidelné lety mezi mezinárodním letištěm Tchaj-pej Taoyuan (TPE) a letištěm San Francisco (SFO). Inaugurační let z Tchaj-peje do San Franciska proběhl 16. prosince 2023. Lety jsou provozovány Airbusy A350-900 s kapacitou 306 cestujících ve dvou třídách. Letová doba činí 11 hodin. V zimě bude společnost létat tento spoj třikrát týdně, v létě bude linka provozována denně.

Norse Atlantic Airways spustily 20. prosince linku z Osla do Bangkoku. Norse tak reagují na sezónní změny v poptávce a v zimě přesunují kapacity do oblastí s teplým počasím. Bangkok je zároveň první linkou Norse, která nesměřuje na západ, ale na východ. Norse provozují pět Boeingů 787-9.

Virgin Atlantic zvýší v létě 2024 kapacity na letiště New York-JFK (JFK) a Boston (BOS).

Z Londýna-Heathrow (LHR) na letiště Johna F. Kennedyho v New Yorku (JFK) bude provozováno sedm zpátečních letů denně. Proti létu 2023 tak kapacita stoupne o 11 %. Do Bostonu nabídne aerolinka dva lety denně.

Zmíněné linky budou obsluhovány letouny Airbus A330-900neo a A350-1000. Letadla A330neo mají kapacitu 262 cestujících, A350 jsou pro 335 cestujících. Nasazením těchto letadel se kapacita v prémiových třídách Upper Class a Premium Economy zvýší oproti létu 2023 o 23 %.

Aerolinka vyšetří Airbusy A350 na výše uvedené linky přesunem ze spojů do Miami, na které nasadí Boeingy 787-9. Z Londýna do Miami nabídnou Virgin Atlantic v létě 11 letů týdně. (Foto: Australian Aviation, One Mile at a Time, Mainly Miles, Airbus, Norse, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Jiří - nepřihlášený host (...30.175...)
25.12.2023 19:59
Praha

Asi nejekonomičtější by bylo uzavření letiště v Praze.

Jen - nepřihlášený host (...14.232...)
25.12.2023 16:32

Dělat linku s mezipřistánám tímto způosbem vyžaduje, aby poptávka na obou dvou sekcích byla přibližně vyrovnaná - čili aby cca tolik lidí, kolik chce letět z prahy do new yorku, chtělo po příletu ze Singapuru v Praze vystoupit.

Mám obavu, že zájem o Singapur - Praha není zas tak velký, a dělat drahé mezipřistání kvůli pár lidem není zrovna ekonomické.

Sikkim (...30.172...)
25.12.2023 14:30
Singapore Airlines a Praha

Praha by si zasloužila Singapore airlines. Alespoň mezipřistání. Nebo 2x týdně. Zatím. Bylo by to opravdu přínosné. Naposledy měla Praha spojení se Singapurem za komunismu s Il-62M a s ČSA.

Miroslav - nepřihlášený host (...167.251...)
25.12.2023 13:02
Na okraj

...nie je všetkým dnom koniec...

Jiří - nepřihlášený host (...30.175...)
25.12.2023 12:09
Praha? Nevadí...

Praha vždycky chybí, je vidět, že o ni není zájem mezi leteckými dopravci. Nakonec co v předražené Praze? Sice taxikáři už tolik neokrádají, ale kapsářů z Rumunska je tu stále plno (linka Praha - Bukurešť funguje)...Bude ale nová linka ze Svitav do Perthu (každé úterý, středu a pátek, obsluhovat ji bude A 280 FlySvitavian), nebo z České Lípy do Montrealu (denně B 777 Czechlipian Airlines), no a z čeho mám největší radost je linka z Dolních Robous přes Zgorzelec do Sao Paula (po - pa B 787, Aerorobouz, odlet ráno od chléva) , takže nebuďme tak skeptičtí. Pražáci si do odletových destinací v pohodě dojedou koňským, nebo volským povozem, protože letiště ještě nejsou napojena na kvalitní českou dálniční síť, nebo mohou využít lokálních železničních tratí národního dopravce s několika přestupy, což ovšem z cesty udělá i romanticko - dobrodružný zážitek. Navíc platí i sleva OREDO. Zajímavé je, že na všech třech linkách si cestující z řad rolníků mohou na palubu vzít až dvě hospodářská zvířata. Krávy musí být před letem podojeny a vepři musí mít veterinární pas - kvůli prasečímu moru. Tak šťastnou cestu.

petrp (...24.32...)
25.12.2023 09:48

..zas mi tu chybí Praha:-/

Celkem 6 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace