Společnost COMAC (Commercial Aircraft Corporation od China) plánuje vyvinout další dvě verze svého „airbusu“ C919, aby letadla lépe pokryla různé požadavky a provozní podmínky domácích leteckých společností.
Stávající verze C919 pro asi 160 cestujících dostane varianty pro 140 a 210 cestujících.
COMAC zatím dodal dva exempláře C919 společnosti China Eastern Airlines. Čína bude perspektivně potřebovat modernizovat stávající flotilu asi 2000 jednouličkových tryskových dopravních letadel a další bude potřebovat pro růst přepravních výkonů.
Vývoj C919 byl zahájen v roce 2008, výroba prvního prototypu zahájena v prosinci 2011. První prototyp spatřil světlo světa 2. listopadu 2015 a první let uskutečnil 5. května 2017.
Vloni 29. září obdržel C919 certifikát od čínského regulátora CAAC. Dne 28. května 2023 se uskutečnil první komerční let. (Foto: Global Times, Airways Magazine, Xinhua, MarketWatch, planes.cz)
Přesně tak. Nezapomeňte, že Číňani jsou velmi učenliví a studují i na těch nejlepších světových univerzitách a pracují v těch nejšpičkovějších výzkumných týmech. To, že "jen všechno obšlehnou" už dávno není pravda - a i to je jen jedna z etap na cestě k úspěchu, kterou např. před půlstoletím prodělávali Japonci.
Ono to fouňovství, pocit nadřazenosti a podceňování protivníka vedou časem k nepříjemnému prozření a rozčarování, "jak jsme to mohli dopustit". Viz svého času USA a Sputnik či Gagarin.
Kulica:
Tak to já se divÝm.
Že Čína umí všechno jenom okopírovat je taková pěkná pohádka.
Moc dobře se to poslouchá.
Jen ten kontakt s realitou pak někdy trochu bolí.
Což neznamená, že dřív tomu tak často nebylo.
Ale dneska už ve velmi mnoha oblastech není "dřív".
Je to přesně tak. V jiném odvětví,ale byl jsem toho svědkem. Naživo je to docela komické
No prostě v Tainanu Dreamliner obskočil A320 a tohle se pak narodilo
Nebuďte trapný ...
Jaký je rozdíl u technologického vývoje mezi západem a Čínou za poslední půlstoletí?
Zatím co na západě inženýři ve vývojových centrech hledají cesty jak posunout technologie dál, tak Čína se jim snaží dostat do počítačů a na různých veletrzích se pak plazí pod stroji a fotí a měří i kliky u aut. Když už západní firma chce velkou Čínskou zakázku, tak musí vyrábět u nich, tím pádem tam doveze to co umí a oni si to opět proměří, zkopírují a nebo rovnou jen vezmou.
Ok, uznávám, že do okopírované věci pak mohou vložit kus svého, když usoudí, že by to šlo vylepšit, ale většinou počátek všeho je v průmyslové špionáži.
Tohle je známý fakt a pokud to popíráte ... ale u vás už se tomu nedivým.
Ano, je to úplně jasné. Křídla to má zhruba uprostřed délky, vzadu ocasní plochy a dokonce i motory to má umístěné stejně, tedy dva po křídly.
Jasná kopie.
"copy-to-paste" engineering...
Celkem 8 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Všichni kdo se v tom trochu vyznají na první pohled vidí, že to letadlo je celé okopírované. Vždyť vypadá skoro stejně jako Airbus nebo Boeing.