Embraer E195-E2 získal certifikaci v Číně

  • 24.08.2023 07:55

Prodeji letadel Embraer E-Jet E2 se vůbec nedaří špatně. Výrobce si nejnověji zajistil u čínského regulátora CAAC certifikaci na verzi E195-E2, což otevírá možnost expandovat s řadou E-Jet E2 na čínském trhu. V listopadu 2022 na veletrhuČu-chaj oznámil Embraer čínskou certifikaci letounu E190-E2. Čínským zákazníkům tak Embraer může nabízet celé stávající portfolio řady E-Jet E2. Čína je po Indii druhým největším trhem dopravních letadel na světě.

Embraer je přesvědčen, že palivově efektivní E195-E2 s kapacitou až 146 cestujících je perfektním řešením zejména pro rychle rostoucí regionální letecké společnosti. Embraer není na čínském trhu nováčkem. První ERJ145 dodal Embraer Sichuan Airlines před 23 lety. V květnu 2008 Embraer dodal prvni E190 Tianjin Airlines. Dnes provozují čínské aerolinky (Tianjin Airlines, Hebei Airlines, Beibu Gulf Airlines a Colorful Guizhou Airlines) 85 letadel řady E-Jet. 

Embraer přitom využívá i změněnou geopolitickou situaci. Číně se v posledních letech nechce dávat zakázky Boeingu, ale zcela jistě také nechce (a nemůže) nechat celý prostor Airbusu. Kromě toho Čína udržuje přátelské vztahy s Brazílií, neboť obě země jsou členy mezinárodního uskupení BRICS (Brazílie-Rusko-Indie-Čína-Jižní Afrika).  

S letouny E-Jet E2 vyhrál Embraer v Asii zakázky také od malajské SKS Airways na 10 letadel E195-E2, v únoru si Scoot objednal devět letadel E190-E2. (Obr.: Embraer, foto: Business Insider, wikimedia, afritraveller, planes.cz)  


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Jirka - nepřihlášený host (...30.175...)
24.08.2023 20:33
Aero Vodochody

Ono je to tajné, ale prý Embraer chtělo koupit Aero Vodochody. Z koupě sešlo, protože Vagónka ve Studénce zvýšila produkci vagónů typu eurocity a intercity, což by byla dost velká konkurence pro aerolinky. Sice průjezdnost vlaků přes Česko bez rychlostních koridorů je tristní a nikam nevede, ale už se opravují krajská letiště (Hradec Králové, Liberec, Čáslav a další), která v rámci revitalizace a obnovení vnitrostátní i mezinárodní letecké dopravy budou na tyto koridory napojena. Myslím, že linka z Čáslavi do Caracasu už je v provozu a nyní jedná Liberec s přímými lety s Kunovicemi a s Pchjongjangem. Na těchto linkách by právě měly být nasazeny Embraery. Než si nově založené aerolinky vydělají na A380 s větší kapacitou.

Ján Smriga - nepřihlášený host (...102.48...)
24.08.2023 18:04
To Miro

Boeing to mal dlhodobo v pláne, kúpiť Embraer, ale nakoniec od toho odstúpil v 2020, špekuluje sa, že kvôli Maxom a celkovo zlej reputácií firmy v tom čase, Embraer ich chcel žalovať o 100 milionov dolarov za neopravnené odstúpenie od zmluvy... Takže žiadny spoločný podnik dodnes nie je

Mysel - nepřihlášený host (...177.29...)
24.08.2023 15:33

@Miro:
Nepatri a s nejvetsi pravdepodobnosti nikdy v dohledne dobe patrit nebude.
Je to docela zajimava dlouha historie, kterou jste, zda se, nejak minul.

Miro - nepřihlášený host (...91.104...)
24.08.2023 12:07
Na okraj

Brazílsky Embarer, pokiaľ viem, už čiastočne patrí aj americkému Boeingu, takže to odpútanie od USA akosi nefunguje práve v tomto prípade…

Celkem 4 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace